Vanaf 1990 zijn verschillende fabrikanten, o.a. Toshiba,
al bezig geweest met een opvolger voor de cd.
genaamd SuperDisc (SD)
In 1994 presenteerden Philips en Sony de MultiMedia CD (MMCD)
Na verloop van tijd zagen Philips en Sony in dat hun voorstel het niet zou halen, en men gooide de handdoek in de ring door Toshiba's SD-formaat te accepteren

De gezamenlijke standaard, dvd, werd in september 1995 beklonken.

Lees in de bron,
onder geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Philips en Sony ontvingen nog jaren lang de royalty's, gezien alles een uitbouwing was op de door hun ontwikkelde CD.

Andere antwoorden (2)

De DVD is niet van het ene op het andere moment uitgevonden.

Ik geloof dat het bedrijf Toshiba samen met een ander bedrijf de SuperDisc uitvonden, een voorganger van de CompactDisc. de CompactDisc (CD) is daarop (volgens mij) gemaakt door Sony en Philips.

En vanaf toen is er bijna elk jaar wel wat aan verandert, en werden speciale spelers voor op de televisie bedacht, en zo is de DVD ontstaan

conclusie: Meerdere bedrijven; Toshiba, Sony, Philips, Apple, Matsushita Electric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dus.

Ik hen wel eens een dvd gevonden die al uit was. Is dit wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik bedoel net zoals een cd, of een cassettebandje (ik weet niet hoe je dat schrijft)... gewoon dat ding waar je geheugen op kan zetten bv: een film :D