wie heeft er dvd's uit gevonden?

wie heeft nou eigenlijk de dvd's uit gevonden??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vanaf 1990 zijn verschillende fabrikanten, o.a. Toshiba, al bezig geweest met een opvolger voor de cd. genaamd SuperDisc (SD) In 1994 presenteerden Philips en Sony de MultiMedia CD (MMCD) Na verloop van tijd zagen Philips en Sony in dat hun voorstel het niet zou halen, en men gooide de handdoek in de ring door Toshiba's SD-formaat te accepteren De gezamenlijke standaard, dvd, werd in september 1995 beklonken. Lees in de bron, onder geschiedenis.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DVD

De DVD is niet van het ene op het andere moment uitgevonden. Ik geloof dat het bedrijf Toshiba samen met een ander bedrijf de SuperDisc uitvonden, een voorganger van de CompactDisc. de CompactDisc (CD) is daarop (volgens mij) gemaakt door Sony en Philips. En vanaf toen is er bijna elk jaar wel wat aan verandert, en werden speciale spelers voor op de televisie bedacht, en zo is de DVD ontstaan conclusie: Meerdere bedrijven; Toshiba, Sony, Philips, Apple, Matsushita Electric

Ik dus. Ik hen wel eens een dvd gevonden die al uit was. Is dit wat je bedoelt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100