Er verschijnt te pas en te onpas een akelige schreeuw met daarbij (o.a.) de afbeelding die hier bij m'n vraag staat....

Nu hebben we al een anti-virusscan, nl Norman antivirusscan. Maar toch is dit erdoor gekomen op 1 of andere manier.............

Hoe kom ik van dat ellendige gedoe af?
Weet iemand een vertrouwde manier zonder dat ik een extra anti-virus scanner erbij moet downloaden, want dat lijkt me niet echt handig.......

Zou erg blij zijn met DE oplossing om hier vanaf te komen!

BVHD!!!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha inderdaad, dit komt door een installatie die vermoedelijk illegaal is geweest. Ik zou zeggen download Malwarebytes en voer de scan uit. Gegarandeerd dat deze weg is. http://www.malwarebytes.org/

Het beste antwoord

mogelijk ben je tegen een vorm van spyware aangelopen.
Er is geen antivirus programma dat waterdicht is.
Probeer het gratis programma hitmanpro eens. hier zitten diverse progjes in die rommel van jou pc verwijderen.
http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro
Anders het programma ook gratis superantispyware.
http://www.superantispyware.com/
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik veronderstel dat je toch besmet bent geraakt en ik kan je aanraden om even Malwarebytes te downloaden op Filehippo.
Sluit alle programma's af als je het draait en je kunt het daarna ook weer verwijderen.
Als het geen resultaat geeft kun je ook Hitmanpro nog proberen.
Zie ook:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt gevaarlijke Spyware die op je pc staat! Het wordt gebruikt om wachtwoorden en privégegevens van je computer te halen. Bovendien kan, via dit programma, ook weer andere malware geïnstalleerd worden.

Zoals in het antwoord hierboven al is geadviseerd, kun je eerst eens kijken of Malwarebytes erin slaagt om de spyware te verwijderen. Als dat niet lukt, kun je (gratis) de speciale removal tool downloaden die je hier vindt:
http://remove-malware.net/how-to-remove-trojan-pswwin32dripper-infection/
(Komt het plaatje je bekend voor? Vast wel!).

Houd ook even goed in de gaten of je geen meldingen krijgt van b.v. Additional Guard, System Defender of Enterprise Suite. Het lijken betrouwbare programma's, maar zijn feitelijk ook spyware die door de Trojan Dripper op je pc kunnen worden gezet. Dus: kijk goed of er geen vreemde dingen met je pc gebeuren, scan de komende tijd regelmatig met b.v. Malwarebytes, SuperAntispyware Free (http://www.superantispyware.com/download.html), Spyware Doctor (gratis via Google Pack: http://pack.google.com/intl/nl/pack_installer.html?hl=nl) en met de onlinescanner van Eset: http://www.eset.com/home/products/online-scanner
Wat het ene programma over het hoofd ziet, vindt het andere programma wellicht wél.

Wees voorlopig even voorzichtig met b.v online bankieren.
Bij twijfel Windows opnieuw installeren!
Pieter2011
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Allereerst bedankt voor je uitgebreide antwoord. Oke, nou ik heb gidsteren een paar keer de pc met de superantispyware, maar helaas, elke keer verschijnt weer dat ellendige plaatje met die schreeuw! Wat nu? Kan ik beter nu die superantispyware verwijderen en dan de volgende proberen?
Kun je me dat nog even uitleggen? Vr gr misslobe
misslobe
12 jaar geleden
Herstel:
"...een paar keer de pc met de superantispyware GESCAND...":-)
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee hoor, je kan al de genoemde programma's gewoon op je pc laten staan. Ze zijn niet actief, maar controleren alleen op spyware wanneer jij de computer gaat scannen. En, wat ik al zei, misschien kan het ene programma iets vinden dat door het andere over het hoofd wordt gezien.
Heb je Malwarebytes al geprobeerd? Dat zou ik eerst even doen. Daarna zou je kunnen proberen om, via Systeemherstel, je pc terug te zetten naar een datum waarop de Spyware nog niet op je computer zat. Lukt dat ook niet, dan zou ik de removal tool proberen die in mijn antwoord staat.
Pieter2011
12 jaar geleden
De aanvulling die ik had geschreven, is spoorloos verdwenen omdat deze website weer eens problemen had. Ik schreef het volgende. Anti-spyware programma's kun je, zo veel je maar wilt, op je pc zetten. (Ik heb er zelf wel zes op m'n computer staan, geloof ik). Wat het ene programma niet vindt, ontdekt het andere soms wel. (Je moet ze natuurlijk wel regelmatig updaten én gebruiken!).
Maar van de antivirusscanners (zoals jouw Norman) mag je er nooit meer dan één tegelijk op je pc zetten. Waarschijnlijk ben je een onbetrouwbare site terecht gekomen waardoor er spyware op je pc kwam. Ik raad je aan een programma te installeren dat elke website waar je komt controleert op betrouwbaarheid:
http://www.siteadvisor.com/
misslobe
12 jaar geleden
Hey Pieter, dankje!
Ik ga weer verder proberen ;-)
Je hoort er wel van of het lukt of niet pffffffff!
Pieter2011
12 jaar geleden
Geen nieuws - goed nieuws, zeggen ze altijd, maar bij pc-problemen is dat meestal niet het geval... Is het nog gelukt die troep van je computer af te krijgen, of is het helemaal misgegaan? Ik bén benieuwd!
volgens mij is je computer besmet geraakt met een trojan horse virus. dit is een virus dat je op internet download. het lijkt eerst een heel handig programma, maar eigenlijk zit er een virus in. (daarom heet het ook trojaans paard.)

maar nu terug op je vraag. als je legaal windows op je computer hebt. en de windows cd hebt. druk je die cd in je computer. je volgt de instructies op. je hebt dan wel het probleem dat je al je bestanden kwijt bent. het is dus raadzaam dat je je belangrijkste bestanden op een usb-stick zet of op een externe harde schijf. als de windows installatie klaar is zet je de bestanden weer op je schone computer.

als je ios hebt van apple dan weet ik het ook niet. sorry dan ik heb geen ervaring met apple.

MVG melle852

Toegevoegd na 1 minuut:
ook kun je gewoon drukken op remove all.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Hey Melle, danje!
Ja dat is ook nog een idee...
Maaruh, wat bedoel je met: ook kun je gewoon drukken op remove all."? :-)