Als ik type, gaat toetsenbord-instelling steeds op Nederlands? Wat doe ik hier aan?

Als ik iets langere teksten type op mijn laptop, gaat die steeds uit zichzelf bedenken om het toetsenbord op Nederlands te zetten, in plaats van op Verenigde Staten. (Dus niet de spellingscontrole, maar het toetsenbord!) Dat wil ik helemaal niet, want dan zitten alle tekens als vraagtekens, komma's, dubbele punten etc. ineens onder andere toetsen. Hoe stel ik in dat hij dit niet meer doet? Of kan ik dat niet instellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Die vraag is eerder gesteld.
Zie de link hieronder of zoek op "nederlands toetsenbord"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien druk je onbewust onbedoeld weleens op ctrl+shift bij bijvoorbeeld een hoofdletter, dan gaat hij op NL, als je het nogeens doet gaat hij weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij zit naast de tijd en de andere icoontjes iets waar ik op kan klikken met NL. Soms staat die opeens op EN of wat dan ook en dan verander ik dat. Daarnaast zit een toestenbordsymbool. Ook die verandert soms. Gewoon weer even op klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door [Ctrl] + [Shift] te gelijk in te drukken...
waarschijnlijk heb je dat al typend ook al gedaan en zo de toetsenbord-instelling veranderd.