pc valt uit? wat de oorzaak hiervan? graag professionele hulp?

Ik heb de laptop vanbinnen uitgeblazen alles is clean, ik heb tweemaal benchmark gedraaid zonder probleem, toen ik sandra sisoftware draaide viel hij uit, ook na een half uurtje msn of youtube valt hij plotseling uit. Wat is de oorzaak hiervan? ik test het altijd via de kabel.

ramgeheugen draaid niet op volle toeren als hij uitviel, processor wel maar de ventilattor is gecleaned.

vroeger kon de pc niet heropgestart worden en sluimerstand werkte niet, hij viel toen ook uit zoals hierboven, ik had toen de batterij van mijn laptop geresett en terug erin gestoken toen had ik dat probleem niet meer (het gewoon heropstarten en sluimerstand).

Mijn ID foutmeldingen zijn 7000 en 6008. Ik gebruik vista, geen virus te bespeuren, onlangs geformatteerd

Toegevoegd na 20 uur:
Op de tijdstip rond het uitvallen krijg ik geen foutmeldingen in mijn logbestand van windows. de foutmeldingen van hierboven verschild rap 20 minuten ernaast. Oorzaak niet te vinden. vannacht rond twee uur buiten gegaan met mijn laptop, het is dan heelwat kouder, misschien meer kans dat hij dan niet uitvalt wegens te warm komen. Maar toch viel het op hetzelfde tijdstip ongeveer uit, met het programma Sandra sisoftware. het gebeurt altijd tijdens het proces van: processor arithmetic of nog een stap verder van de processor.

Kijk verder van mijn tekst bij de eerst reactie je tegenkomt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je iets, zonder het te merken, kapot hebt gemaakt terwijl je bezig was met het 'schoonmaken' van de binnenkant. Het is niet slim om zoiets als een laptop uit elkaar te halen als je er geen verstand van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Ik heb er verstand van
2. het deed al voor dat ik de laptop cleande, ik dacht eerst dat het door een oververhitting was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dan een driver gezocht voor de dual core. en ik vond een performance test geschikt voor die processor. Heb het eens laten draaien, niet uitgevallen alles was oké verklaart. Iemand nog enig idee? Ik alvast niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is je computer "te oud".
hoe lang heb je hem al?
je mag het mailen naar:
justine.coudron@gmail.com of stuur via goeievraag.be een bericht naar djjuju.
ik hoop dat ik je dan kan helpen.
maar ik denk dat hij te oud is of misschien heb je iets gedownload of geopend dat te zwaar is en je computer kan er niet meer tegen of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dat het mijn computer niet is en weet niet wat de persoon allemaal mee uitgestoken heeft. Heb eens rap de ubuntu eens via cd gedraaid zonder op de pc werkelijk te zetten. pogramma sandra werkt niet daarop, niet compactibel genoeg denk ik of het moet op de pc geprogrammeerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mja oud, wat is oud. de specs zijn:
intel core 2 duo cpu t5450 @1.66GHz 1.67GHz
RAM geheugen 2 GB en werkt op 32bit vista premium Ik vind dit persoonlijk nog niet zo oud, natuurlijk heeft die persoon deze laptop tweedehands gekocht, de persoon ervoor heeft zeker veel aan geprutst

Het beste antwoord

Als oververhitting de oorzaak niet is
Dan kan het een geheugenbankje fout zijn
ook kan wellicht je videokaart oververhitten wat logisch lijkt als je youtube gebruikt misschien video geheugen ?
maar met msn denk ik toch weer van niet
Als het je cpu is dan is er wellicht een floating point probleem ?
maar dat kan je ook niet zeggen zo op en het eerste gezicht
focus toch eens op de id meldingen ik vermoed dat het toch een geheugen bankje fout is

wanneer viel tijdens die sandra de zaak uit tijdens een geheugen test
het is wel van belang welke test hij draait op het moment dat ie uitvalt.
kan je de situatie her creeeren ?
capthavoc
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dit lijkt een iPhone-antwoord met die vreemde woorden.....
geheugenbankje? floating point? sandra?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen iphone antwoord ik herhaal geen iphone ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet er anders iemand een programma dat je alle temperaturen kunt opmeten. zowel processor videokaart en derden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de uitleg, oorzaak nog altijd niet gevonden, maar deze persoon vind ik persoonlijk de beste

Andere antwoorden (4)

bij mij is dat ook 3 keer gebeurt.
ik weet 3 trucjes.
1. ofwel zit de stekker niet in het stopcontact en moet je die erin steken.
2. haal de batterij eruit, blaas eens goed op de plaats waar de batterij zit en steek hem er weer in.
3. ik weet niet of dat bij uw computer ook is, bij mij wel.
maar er zijn 3 gaatjes waar de muis in kan.
en als ik hem in het onderste gat steekt, valt hij uit en moet ik het in een ander gat steken.
en als geneen van die 3 niet gaat,
zou ik naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt om ernaar te kijken.

veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thaha ik ben het met jullie eens, hebben jullie enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Oorzaak niet te bespeuren
Alsnog is het enige wat ik kan bedenken, Oververhitting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zegt dat ie ermee om 2 uur 's nacht buiten mee is geweest en dat hij toen nog uitviel.
dus u antwoord klopt nie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel tenzij dat hij zwaar oververhit is, maar ik denk van niet. heb een programma gedraaid samen met sandra, dat de proccessor temperatuur ziet. Het maximum dat de proccessor aankan is 85 celsius. hij bleef op de 82 staan toen hij uitviel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord gaf ik voor de toevoeging,
Dus IDD, Hij klopt niet meer!
Het kan zijn dat de koelpasta tussen je processor en het koellichaam is uitgedroogd.

Die moet je dan vernieuwen.

Afhankelijk van het merk kan je googlen of er meer mensen zijn met precies dezelfde problemen.

Sommigen hebben namelijk een fabricagefout en dan hebben er een hoop mensen last van.

Bij een aantal HPtjes/compaqjes heb ik dit gezien.

Een biosupdate zou je ook nog kunnen overwegen.
Maar dat is natuurlijk op eigen risico. Want als de laptop uitvalt is hij mislukt en doet je laptop niks meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een van mijn klanten is dat twee keer gebeurt na het upgraden van nieuwe geheugen bankjes. Na het eruit halen en opnieuw plaatsen was het verwenen.
Geen twee verschillende geheugen bankjes geplaatst. Dat geeft ook vaak een conflict
Frank