Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik naar het buitenland smsen met Vodafone op Internet?

Ik heb Vodafone Prepaid. Op de site van vodafone (www.vodafone.nl) kan je jezelf aanmelden, kijken hoeveel beltegoed je hebt en iedere dag 2 gratis smsjes sturen.
Maar nu wil ik naar het buitenland (Mexico) smsen, met deze gratis smsjes. Is dit mogelijk? Bij het nummer invoeren staat er 'Nederlands 06-nummer ontvanger'. De ontvanger is in mijn geval Nederlands, met dus een Nederlands nummer, maar hij zit in Mexico. Bij het invoeren kan er geen 0031 of +31 voor, maar nou weet ik niet of dat noodzakelijk is via Internet.

Dus: is het mogelijk via de Vodafone-site gratis naar het buitenland te smsen?
Ik hoop dat m'n verhaal te begrijpen is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Gewoon het nr invoeren zoals je altijd doet, hoeft geen +31 oid voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een beetje ver weggewerkt via [Help] en [Veelgestelde vragen], dat wel, maar op de website van Vodafone staat de onderstaande informatie:

Hoe bel ik naar het buitenland?

Als je naar het buitenland wilt bellen moet je het telefoonnummer in internationaal formaat intoetsen op je mobiele telefoon:

Toets het landnummer in, dan het netnummer zonder 0, gevolgd door het abonneenummer.

Vanuit Nederland naar een mobiel nummer in een ander land bellen gaat als volgt:
Toets het landnummer in, gevolgd door het mobiel nummer zonder 0.

Als je wilt bellen naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland hoef je niets extra's te doen. Je kunt gewoon het vertrouwde 06-nummer bellen. Houd er wel rekening mee dat voor bellen naar het buitenland andere tarieven gelden dan voor bellen in Nederland.

Bel je naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland dan betaal je slechts de kosten voor het bellen naar een mobiel nummer in Nederland. De ontvanger betaalt de internationale kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding