blackberry uit amerika

ik ga binnekort naar amerika en ik wil daar graag een blackberry kopen omdat ze daar goedkoper zijn...
maar mijn vraag is als ik in amerika een blackberry koop en ik doe mijn nederlandse simkaart erin doet de blackberry het dan nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

In de VS hebben ze volgens mij een totaal ander netwerk dus misschien werkt hij daarom niet, ook kan er een simlock op zitten waardoor hij het maar met 1 provider werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij werkt hij gewoon in Nederland zolang het een simlock-vrije telefoon is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze verkopen telefoons daar via netwerken. At&t werkt met een zogeheten CMDA netwerk, dat niet in Europa bestaat. T-Mobile (Amerika) werkt met een GSM netwerk, wat wel in Europa is. Een telefoon wordt gemaakt voor het bedrijf. Dus je hebt verschillende blackberry's, 1 bij At&t en 1 bij T-Mobile. Als je er 1 koopt moet je er zeker van zijn dat het een GSM netwerk heeft, want als een telefoon gemaakt wordt voor At&t en Verizon dan heeft de telefoon alleen een CMDA ontvanger en kun je in Europa dus niets mee.

Ik denk dat als je een Blackberry los koopt bij T-Mobile, als het al kan!, dan zou je er in Europa alles mee kunnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet ook niet of je ze simlock vrij kan kopen. Ik geloof van niet, omdat ze daar de telefoon voor de provider maken. Je hebt vaak ook een provider op je telefoon staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
CMDA hoort CDMA te zijn!