Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kwaliteitsnormen procedure volgens Itil

Ik moet een beheerprocedure schrijven volgens de kwaliteitsnormen van ITIL. Waar kan ik die vinden of wat zijn de kwaliteitsnormen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vroeg je een maand geleden ook al. In de tussentijd je baas nog niet bereid gevonden om je op cursus te sturen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, nu vraag ik naar iets anders, als jij slim genoeg was geweest, had je het verschil wel gevonden :)
ik ga niet twee keer hetzelfde vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt nu naar de kwaliteitsnormen, toen naar de beheerprocedure. Als jij slim genoeg was geweest, had je inmiddels de hele ITIL-handleiding wel doorgespit en het antwoord gevonden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, haha ga jij je maar bezighouden met je eigen leventje, niets dus :) daaaaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van ITIL zijn er vele boeken verschenen

Deze kan je online bestellen of misschien wel via je school (of bedrijf) krijgen.

bij mij was school in bezig van kleine boekjes hiervan van zo'n 50 pagina's met de hoofdlijnen van de itil normen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu ik thuis ben heb ik even het boekje van itil gepakt ("IT service Management, een samenvatting op basis van ITIL" van ITSM library, ISBN: 90-77212-29-9 uit 2004) er staan 18 hoofdstukken in:
inleiding
achtergrond it service management
inleiding itil
incident management
problem management
configuration management
change management
release management
service desk
service level management
it service continuity management
capacity management
financial management for it services
availability management
security management
ict infrastructure management
application management
appendices een ander boek dat voor een groot deel op books.google.nl staat http://books.google.com/books?id=fkfwTGzmERMC&printsec=frontcover&dq=itil&hl=en&ei=oWGfTc7BC4OCOreSuaEF&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CEAQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false en overige itil boeken op google
https://encrypted.google.com/search?q=itil&btnG=Boeken+zoeken&tbm=bks&tbo=1&cad=h
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij houdt ITIL zich aan ISO 20000. Zie bronnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding