Hoe verbind ik Mac OS X via airport (WIFI) d.m.v. WPA-PSK met een router?

Met een minder veilige WEP sleutel lukt het wel. Maar het is mij nog steeds niet gelukt om Mac OS X met WPA-PSK beveiliging te verbinden met een router.

De router is ingesteld op WPA-PSK beveiliging.
Ik heb zowel TKIP als AES encryptie geprobeerd.

Toegang met Windows XP lukt prima.

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens:
Het gaat volgens mij alleen om de sleutel. Die lijkt hij niet te willen pakken.

Alle andere instellingen (geen DHCP, DNS servers, router adres, etc.) zijn correct.

Hij maakt even kort verbinding (dus hij vindt de router), toont het correcte (zelf-) toegekende IP adres, maar weigert de connectie vast te houden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Probeer het eens door:

- Terminal.app te starten (Applications->Utilities)
- vervolgens:

sudo /usr/sbin/networksetup -setairportpower on
sudo /usr/sbin/networksetup -setairportnetwork SSID WPA-PSK-PASSWORD

(sudo vraagt om je gebruikerswachtwoord dus vul die ook in)
Vervang SSID door het SSID van je router
Vervang WPA-PSK-PASSWORD door de WPA-PSK van je router (gewoon in plain-text)

eventueel nog:

sudo /usr/sbin/networksetup -setdnsservers AirPort 111.111.111.111
sudo /usr/sbin/networksetup -setmanual AirPort 222.222.222.222 255.255.255.0 222.222.222.1

Vervang 111.111.111.111 door je DNS server IP-adres
Vervang 222.222.222.222 door je Mac's IP-adres
Vervang 222.222.222.1 door je Mac's default gatway

Je kunt eventueel een script maken en deze commando's laten uitvoeren bij het opstarten van OSX. Dat wordt een script in /Library/StartupItems/ (details via googlen)