Mijn laptop scherm start goed op maar na enkele minuten gaat hij flikkeren en wordt het beeld zwart.Wie weet wat er an de hand is .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duurt dat elke keer even lang? Of willekeurig?
Misschien is de stekker van het scherm los, "speel" een beetje met je scherm positie. Of maak de achterkant open om de stekker te controleren.
Kan ook aan je videokaart liggen. Als windows bijv start dan is er grafisch meer nodig, en kan de kaart het noet meer aan.

Antwoorden (2)

Misschien doet je ventilator van de laptop het niet meer, zodat de grafische chip te warm wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meestal je beeldscherm of je videokaart (of de aansluiting daarmee met je laptop).
Om er achter te komen welke van de twee het is, kun je een externe monitor aan je laptop koppelen (vga aansluiting).
Zelfde probleem nog steeds, dan is het niet je beeldscherm en heb je een redelijke kans dat het je videokaart is. Geen problemen meer, dan zit het waarschijnlijk in (de aansluiting op het moederbord) van je beeldscherm (meestal je backlight als je scherm op zwart gaat).
Zit het probleem in je videokaart, dan kan die fysiek een probleem hebben (kaart zelf stuk), of je hebt niet de juiste drivers (software probleem).

Er zijn nog wat andere mogelijkheden, maar ik zou eerst onderzoeken met een externe monitor er aan of het niet je beeldscherm is.