moet je computer aan bepaalde eisen voldoen om HD te kunnen kijken op een HD monitor?

HD filmpjes zijn volgensmij groter qua het aantal pixels.
het lijkt mij dus dat een computer sneller moet werken en meer informatie moet verwerken in een hele korte tijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je full HD wil kijken heb je een beeldscherm nodig met een resolutie van minimaal 1920x1080 pixels. Daarnaast heb je een digitale ingang nodig in je monitor en een digitale uitgang in je computer. Meestal kan dit met dvi, wat in vrijwel iedere nieuwe pc of monitor zit.

Verder heeft je computer inderdaad meer rekenkracht nodig. In de meeste gevallen wordt dit opgevangen door de grafische kaart. Echter zullen de meeste wat nieuwere computers er geen moeite mee hebben, die zijn hier op voorbereid. Wat voor grafische kaart je nodig hebt, hangt af van je pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een videokaart nodig die HD ondersteunt en een HDMI uitgang, je hebt dan ook een HD monitor nodig.