Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een usb die vol met bestanden staat zwaarder dan als die leeg is?

dus bijvoorbeeld een usb met 15 GB aan muziek of eentje waar nog niets op staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alle digitale informatie bestaat uit combinaties van I en 0, ofwel | en ̶ ofwel + en -.
Als ik het nou héél simpel uitleg: die USBstick zit vol met bits die allemaal dezelfde kant op staan. Doordat jij informatie upload, gaat een deel van die bits "dwarsliggen". Door de unieke combinatie van dwarsliggers en rechte liggers (om het zo maar even heel simpel te zeggen), is de door jouw geuploade info opgeslagen.

Als je op school ooit iets hebt geleerd over binaire getallen, moet je dat nog maar eens nakijken. Onderstaande wikipediapagina vertelt er ook iets over, maar die info is misschien erg pittig. (Ik weet niet wat voor opleiding je hebt gehad.)

Je zult nu zelf ook begrijpen dat alle data die je upload geen microgram gewicht aan de USB stick toe zullen voegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien ben ik nog steeds onduidelijk. Natuurlijk gaan bits niet letterlijk dwarsliggen. Het heeft met elektriciteit en magnetisme te maken, met positieve lading en negatieve lading. Mijn uitleg is vooral een manier waarop je je zoiets voor kunt stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

1GB staat voor 1 kilo ........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kb staat toch voor kilobyte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zucht.... -1 want het is gewoon niet juist....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha XD ik plus het wel :P
Kimath
13 jaar geleden
waarom een plus? dit antwoord klopt voor geen meter. Dan zou mijn Externe harde schijf van 1 TB door mijn bureau moeten zakken..
Nee maakt geen verschil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat heeft er niks mee te maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha.. nee volgens mij is het een grapje.. Ze zijn even zwaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
teoretisch gezien maakt het wel uit... alleen het gewicht wat je bespaart door data op de schijf te zetten is zo klein dat je dat niet kunt opmeten. een schijf werkt op basis van magnetisme, je verplaatst magnetisch geladen deeltjes en zo vorm je een "bestand" wat je vervolgens op de computer kunt lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komen geen deeltjes bij, er worden bestaande deeltjes van richting veranderd
Nee, er is helemaal geen verschil. Je kan USB ruimte voorstellen als "virtuele gewicht", dus niet wat ECHT iets weeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat merk je alleen met klassieke muziek. Van popmuziek wordt hij juist lichter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en heavy metal ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding