Heeft een iPhone een eigen ip adres?

Mijn laptop en iPhone kunnen een bepaalde site niet bereiken. Alle andere computers en telefoons kunnen dat wel. Heel vreemd. Denk dat het aan het ip adres ligt dat mogelijk geblokt wordt. Help. Kan dus ook mijn email niet bekijken, want die gaat ook via de website

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ja, een iphone heeft een eigen ip. Je kunt dit zien door op de iPhone het WIFI-netwerk te selecteren en vervolgens op dat pijlltje te tikken. Geen idee wat dan het probleem veroorzaakt. Voor sommige sites moet 'accepteer coockies' aan staan, misschien is dat het?

Toegevoegd na 12 minuten:
als je op google intypt (op je pc): 'wat is mijn ip' en je klikt op het eerste resultaat, dan kom je op een site waar het ip van je router staat. Kopieer dat ip, plak het in de adresbalk en druk op enter. Je komt nu op de 'site' van je router. Log in als dat nodig is. Ga naar 'apparaten' of iets in die buurt en zoek naar het ip van je iphone (daar kun je achter komen zoals ik hierboven heb uitgelegd). Als je hetzelfde ip 2x in de lijst ziet staan, hebben twee apparaten (je iPhone en een andere) hetzelfde ip, waardoor ze elkaar verstoren. Je zult dan bij een van die twee het ip moeten wijzigen.
Als dit het geval mocht zijn, zeg dat dan, want dan kan ik je (denk ik) helpen met het veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de andere computers op hetzelfde (thuis)netwerk zitten, ziet de server hetzelfde IP adres. Binnen je thuisnetwerk hebben alle computers een eigen IP adres.
Kun je andere sites wel bereiken? Dan zou er toch een blokkade kunnen zijn. Neem eventueel contact op met de helpdesk van de provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je via dezelfde wifi zit kan het zo zijn dat je hetzelfde ip nummer hebt mits je iphone niet via een proxy server loopt.

Probeer je mail eens te lezen via deze site anders http://zend2.com . Halverwege de pagina kun je een url invullen.Vul daar het pagina adres van je mail in en de kans is groot dat je je mail dan op deze manier wel kunt lezen. Werkt ook via je mobiel btw.