Waarom zit er een vlek en streepjes 'in' mijn pc beeldscherm?

Ik wilde mijn laptop opstarten. Toen was het beeldscherm helemaal zwart. En hij werd ook niet normaal. Toen drukte ik op de uit knop, maar hij ging niet uit. Dus de oplaadstekker er maar uit en wachten tot ie uitviel. Nou, dat gebeurde. Maar toen ik de laptop dichtklapte vergat ik het deel van de oplaadstekker die je in de laptop moet steken eruit te halen, die zat namelijk 'tussen' het beeldscherm en het toetsenbord van de laptop. Toen wilde ik de laptop weer openklappen, maar dat beveiligings schuif/klikding werkte niet mee. Toen ik het eindelijk voor mekaar kreeg, viel dat deel van de oplaadstekker eruit. Ik zet m'n laptop weer aan, zie ik ineens rechtsonderin (waar het stekkertje klem zat) een zwarte vlek, met daaromheen een rechthoek van ongeveer 3,5 bij 5 cm met allemaal vage ruitachtige strepen. En aan de linkerzijde van het driehoek allemaal gekleurde strepen die recht omhoog lopen tot het beeldscherm stopt. Weet iemand waardoor dit komt, en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Het stekkertje heeft klemgezeten tussen het scherm en het toetsenbord of het de behuizing.
Je scherm is dus beschadigd...
De zwarte vlek is "dood", de gekleurde strepen zijn beschadigingen in het scherm door teveel druk op een bepaalde plek, deze kunnen idd doorlopen tot het eind van het scherm.
Als je een laptopscherm indrukt zie je dat het beeld vervormt en verkleurd, als het te hard word ingedrukt komt dit ook niet meer goed ben ik bang.