Ik neem aan dat je glasvezel bedoelt. Ik heb het en kan je alleen nog maar de voordelen opnoemen; het is stabiel, snel en tot op heden weinig last van storingen en uitvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, glasvezel is heerlijk snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. En zeker als je de mazzel hebt dat een woningbouwvereniging besluit een hele wijk te voorzien van aansluitingen, zodat je daarna een abonnement kunt nemen wanneer je maar wilt zonder dat er nog iets meer moet gebeuren dan de stekker van het modem in het stopcontact te steken, dan zit je helemaal goed :-)
Kimath
13 jaar geleden
Bij ons was het ook zoiets, alle kabels in de hele straat lagen er al, tot aan het huis. Als je een abonnement wilde, hoefde alleen het laatste stukje kabel en de modem aangesloten te worden :)
Voordeel:
Glasvezel realiseert een hogere doorvoersnelheid over grote afstanden. Doordat het licht in de glasvezel een hele kleine hoek met de buitenkant van de vezel maakt,is reflectie gegarandeerd en blijft het licht in de vezel door interne reflectie. Zowel de download snelheid als de upload snelheid zijn even hoog.Ongevoelig voor corrosie en blikseminslagen.

Nadeel: Pas als als er glasvezelaansluitingen in de woning/pand liggen,kan het volle potentieel van glasvezel worden benut. Verplichte aanschaf /gebruik van een (nieuw) type Wlan-modem. Momenteel slechts 3 grote aanbieders.

Noot: Op dit moment is het zo dat wanneer de "lokale" kabelaanbieder een vrijwel gelijke snelheid kan leveren en dat dit doorgaans goedkoper is dan glasvezelaansluiting.

Groet: Zoekertje