Wie weet waar het kleine witte plusje staat bij de gratis apps op mijn IPhone?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de gratis app wil installeren druk je eerst op het kleine blokje van gratis en daarna wordt dat groen met de de tekst installeren. En daarvoor een blauw blokje met gratis wat je moet aanklinken en daar staat soms een klein wit plusje boven in dat vakje

Het beste antwoord

Het korte antwoord: dat zijn universele applicaties, die zowel op de iPhone als de iPad te installeren zijn.

Bij de introductie van de iPad moest Apple een onderscheid gaan maken in soorten applicaties, zodat gebruikers weten welke geoptimaliseerd zijn voor de iPad. Er zijn nu drie varianten:
- Applicaties die speciaal voor de iPhone zijn gemaakt: Dit is de grootste groep applicaties in de App Store. Het zijn applicaties die helemaal voor de iPhone zijn geoptimaliseerd. Ze zijn afgestemd op een schermresolutie van 480 x 320 pixels. Je kunt ze wel op een iPad installeren, maar krijgt dan een verkleinde weergave te zien. Oprekken naar schermvullende weergave is mogelijk, maar levert een onscherp beeld op.

- Applicaties die speciaal voor de iPad zijn gemaakt: Dit zijn applicaties die speciaal voor de iPad zijn gemaakt. Ze zijn geoptimaliseerd voor een scherm van 1024 x 768 pixels. Je kunt ze niet op de iPhone installeren. Heb je al de iPhone-versie van een bepaalde applicatie gekocht, dan zul je opnieuw moeten betalen om de iPad-versie te kunnen installeren. iPad-applicaties zijn vaak te herkennen aan de aanduiding ‘For iPad’, ‘HD’ of ‘XL’ in de titel.

- Universele applicaties: Deze applicaties (voorzien van een plusteken) zijn zowel op de iPhone als op de iPad te installeren. Ze zijn afgestemd op beide schermresoluties. Het handige hiervan is, dat er sprake is van één applicatie. Bij betaalde applicaties hoef je dus ook maar eenmalig te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Universeel. Speelbaar op iPad, iPhone en iPod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat er in-app purchases beschikbaar zijn.