Wat is een ''gezipte map'' ?

als ik op mijn pc een map wil aanmaken, kan ik ook kiezen voor een gezipte map (ofzoiets)
maar wat is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Simpel gezegd:
Een zip bestand is zo bewerkt dat het kleiner is gemaakt en dus minder ruimte in neemt als je het bv wil versturen.
Bv een strandbal neemt veel ruimte in, maar laat je de lucht eruit dan is t dezelfde strandbal maar dan neemt ie minder ruimte in.
Stuur die op, ik blaas em weer op, en het is weer de originele strandbal.
Bij software noemen ze dat zippen en unZippen. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voorbeeld

Andere antwoorden (3)

in die map zet je bestanden die je gecomprimeerd hebt

comprimeren doe je met o.a pkzip en maakt je bestand als het ware kleiner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een map die gecomprimeerd (ingepakt) wordt aangemaakt.Deze mappen nemen minder ruimte in en kunnen met een wachtwoord beveiligd worden.
De mappen kunnen niet zo opengeklikt worden, maar dienen eerst uitgepakt te worden voor je erin kan kijken.
Kijk op de link voor info en gebruik
http://support.microsoft.com/kb/306531/nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet juist, want met elke programma kun je die mappen openklikken en daar bestandennaartoe kopieren.
De moderator heeft mijn antwoord, waarin ik dit schreef verwijderd. De slager die zijn eigen vlees keurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zie je verkeerd,
als een moderator antwoord geeft op een vraag zal hij in die vraag niet modereren.Dat zou namelijk niet eerlijk zijn.
"ZIP" is een (software) techniek die de ruimte die computerbestanden in beslag nemen (op een harde schijf, dvd, etc.) kan verkleinen door middel van een coderingsschema. Hierdoor passen er simpel gezegd meer bestanden op een schijf.

Dit "coderen om ruimte te besparen op uw computer" kost de pc echter extra rekenwerk. Dit verlies van prestatie is de reden dat, toen grotere harde schijven beschikbaar kwamen en ook steeds goedkoper werden, ZIP en andere " compressie technieken " minder populair werden.

Toch kan ZIP zeker nog handig zijn. Bijvoorbeeld bij gebruik van relatief kleine USB sticks.