Ik ben op zoek naar een oud "detective"pc spel. ik schat zo'n 14 jaar oud. wie herkent deze beschrijving?

je speelt het spel alleen met de muis door vanalles aan te klikken en dan opdrachten te geven of voorwerpen te pakken/gebruiken. beetje zoals in ManiacMansion en LeisureLarry.

Je begint als een mannetje in Parijs op straat en d.m.v. praten en verzamelen op verschillende locaties (cafe, winkel, bloemenzaak dat ik nog denk te weten) kom je erachter dat het verhaal gaat over Tempeliers.
Je komt uiteindelijk nog in andere landen waarvan ik alleen Spanje nog kan herinneren.

ik hoop dat de beschrijving enigszins duidelijk is.

grt Paul

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Broken Sword: The Shadow of the Templars
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is hem inderdaad. Deel twee is ook leuk trouwens. (Drie niet meer). Echte ouderwetse point'n click.
gokje misschien deze:

http://www.squakenet.com/computer_games/9266/Carmen-Sandiego-Word-Detective/download.html