Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk jaar heeft precies dezelfde kalender indeling als 2011?

Een trail programma is verlopen, maar als ik de datum verander naar vorig jaar doet hij het wel. Ik wil toch (een tijdje) die app opnieuw uitproberen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Als je permanent je datum terugzet kan dat met sommige websites en programma's (beveiligings) problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor mijn mobiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat niet gaat werken. Althans in mijn programmatuur deed ik het eenvoudiger .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dodelikke voor gebruikers die sluipwegen willen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, werkt prima.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

2005 had dezelfde kalenderindeling als 2011.
De volgende keer dat een jaar dezelfde kalenderindeling heeft als 2011 is 2022.

Opgezocht op:
http://www.eeuwigekalender.nl/

Toegevoegd na 22 minuten:
Nog even in de kalender gekeken en het ziet er naar uit dat de jaren zich volgens vast stramien herhalen.
1966-1977-1983-1994-2005-2011-2022-2033-2039-2050-2061

Dus het verschil is 6 jaar, 11 jaar, 11 jaar en dan herhaalt het zich weer, 6 jaar, 11 jaar, 11 jaar.
Dus na 2061 zal 2067 komen, dan 2078, 2089, 2095.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, gelukkig toch nog iemand met een toelichten zodat ik het kan controleren. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die website is wel erg dom in elkaar gezet, lijkt mij.
Je maakt zo een formule op welke dag 1 januari begint rekening houdend met welke 1 januari dag je kent en dan het aantal schrikkeljaar uit te rekenen. Daarna heb je de gehele kalender.
Het verhaal van C4th klopt helaas niet door het probleem van de overcompensatie door het schrikkeljaar:
De gregoriaanse kalender lost de overcompensatie op door slechts eeuwjaren die deelbaar zijn door 400 (zoals 2000) als schrikkeljaar te behouden, en eeuwjaren die niet deelbaar zijn door 400 (zoals 1700, 1800, 1900) niet.
De website heeft de jaren gewoon uitgeschreven, vandaar dat de nummer zo hoog oplopen. 1 - 14 was genoeg geweest. Alleen had men voor 1700, 1800 en 1900 het schrikkeljaar niet moeten rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben ik benieuwd welk jaar uit mijn rijtje niet gaat kloppen? Het ziet er voor zover ik kon bekijken uit alsof het zich repeteerd, maar ik kan me vergissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: 'Lokaal' klopt het wel, maar zodra je een eeuwjaar passeert dat niet deelbaar is door 400 ben je de l*l , dus bijvoorbeeld in 2100,2200 en 2400 gaat het mis. Aan de grenzen van een stelling zit het probleem, denk maar aan snelheden en andere natuurkundige verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pieta17: bedankt voor je uitleg, maar hoe komt het dan dat mijn verhaal in de 1900-reeks (ook niet deelbaar door 400) wel lijkt te kloppen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk herstelt het ritme zich na 1900, maar 1900 is een schrikeljaar dus daar verandert het ritme. Ook het ritme schrikkelt juist in de eeuwjaren niet deelbaar door 400. Dus vanaf 1901 hertelt jouw patroon zich. Maar als je dit zou moeten programmeren, dan zou je er wel rekening meer moeten houden, maar het is een fluitje van een cent om dat goed te doen

Andere antwoorden (3)

Volgens mij 1994.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik heb domweg de klok 'geopend' en het jaartal naar beneden gedrukt tot het weer donderdag de derde was (blijkbaar over 2005 heen gescrolled, kwam dus als eerste bij 1994) en geen schrikkeljaar.
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden
1983

Toegevoegd na 10 minuten:
Om je meerdere mogelijkheden te geven:

1966, 1977, 1983, 1994, 2005
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 Januari kan beginnen op 7 verschillende dagen en samen met de twee mogelijkheden van al dan niet schrikkeljaar, kom je uit op 7 x 2 = 14 mogelijke kalenders.
Je moet alleen nog daarbij bedenken, dat eeuwjaren die niet deelbaar zijn door 400 geen schrikkeljaren zijn.
Het is makkelijk een functie te maken, die de kalender voor een gegeven jaar zo uitschrijft.

Hierboven zijn al de jaren genoemd die eenzelfde kalender hebben als 2011
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing