Hoe kan ik met excel MO 2007 waarvan ik in kolom A (57 woorden)deze sorteer van A tot Z, deze sortering laten doorgaan naar klom B, C en D?

-Ben bezig met een dialekt-woordenboekje. Op kolom A van de pagina passen 57 woorden die ik laat sorteren van A tot Z.
-Hoe kan ik deze sortering laten automatisch laten doorlopen naar de nevenstaande kolommen zoals B, C, D, en verder?
-Telkens als ik een nieuw willekeurig woord intype, moet deze in alphabetische volgorde komen van alle nevenstaande kolommen.
-Daarna ook als ik verder wil gaan naar pagina 2, 3 enz., moet dit systeem ook gewoon verder kunnen doorgaan, zodat gelijk een woordenboek de volgende pagina's met woorden deze alphabetische volgorde handhaaft.
-Alles in één kolom brengen, dan sorteren en dan indelen kan is niet haalbaar omdat er steeds willekeurige woorden worden bijgevoegd.
-Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 4 minuten:
In kopregel laatste woorden:...."kolom" B, C, en D?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben niet de grootste Excel expert, Excel kan heel veel maar ik heb nu het idee dat je met Excel iets wil doen waar het niet geschikt voor is.
Zover als ik Excel ken kun je de selectie wel uitbreiden en eerst bijvoorbeeld kolom A op volgorde, dan B op volgorde maar niet zoals jij het wil.
Ik denk dat je dan beter alles onder elkaar kan zetten en in filter plaatsen, dan kun je sorteren en dit vervolgens als harde tekst kopieren een een document wat je gebruikt om het lay-outmatig ook in een leuk boekwerk te kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbaasd me dat Excel niet de sortering kan laten doorlopen naar de nevenstaande kolommen. Het zou toch een logisch commando moeten zijn. Met het vermoeden of de bevestiging dat excel hier niet geschikt voor is, neem ik genoegen.

Andere antwoorden (1)

Je kan makelijk alle woorden in een kollom zetten of je nu wel of niet willekeurig woorden toegevoegd.
Deze kolom kan je dan ook elk moment sorteren. Klik op de eerste kolom waardoor hij in zijn geheel wordt geselecteerd. Klik op data en daarna sort
Klaar