Hoe zet je een negatief getal (min bedrag) in een excel sheet zonder dat het programma een formule opstart?

40.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de "cel" gaan staan en dan met rechts klikken. Bij celeigenschappen onder getal "standaard" aanklikken.

Het beste antwoord

Door in de kolom waarin je gaat typen, eerst rechts-muis te klikken op cel-eigenschappen. Staat de celeigenschap toevallig b.v. op "wetenschappelijk", dan krijg je al snel allerlei gepruts met formules die je niet wilt.

Als je kiest "getal" gaat het altijd goed, en "standaard" is meestal ook geen probleem.

Zorg bij het kiezen van celeigenschappen wel, dat je de hele kolom te pakken hebt, ipv één cel, want anders kun je wel aan de gang blijven :-) Je kunt zien of het goed gaat, door te controleren of echt de hele kolom tijdens het klikken een andere kleur krijgt. (bij mij zwart, net zoals bij selecteren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon in de cel eerst een min dan het getal en dan enter
13 jaar geleden
Of je zet er eerst een apostrof voor, voordat je het mingetal typt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit doet dan zal Excel dit zien als tekst en niet als getal. Dan kan je hier niet mee rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, probeer het maar uit.
Kolom A1 = '-1
Kolom B1 = '-1
in C: =som(A1+B1) en dan komt er keurig -2 uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay. My bad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No problem, blij iemand weer iets geleerd te hebben.