Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wilde mijn laptop schoonmaken alleen zijn de vettige dingetjes en stofjes nu tussen gleufjes en toetsen gevallen, kan dat schadelijk/erg zijn?

Er zaten wat vette vlekken op mijn touchpad en stof op mijn toetsenbord. Ik wilde het eraf halen met mijn nagel maar nu is er veel vettigheid en stof tussen gleufjes gevallen. Ik heb hem al ondersteboven/proberen schoon te maken ed gehouden maar krijg het er niet uit. Mijn toetsen van de laptop liggen er als het waren ook bovenop en je kunt er dus ook een beetje onder kijken, stof en viezigheid kan er dus gemakkelijk in. Nu vraag ik me af of dit schadelijk kan zijn voor de laptop, ik krijg het er niet uit en ga niks loshalen want dat vind ik gevaarlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het toetsenbord is zodanig geconstrueerd dat dit doorgaans geen probleem is.
Maar voor de zekerheid even voorzichtig met de stofzuiger uitzuigen, maar wel eerst een harig borsteltje als hulpstuk op de slang zetten. Opletten op de zuigkracht, niet te hard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit niet heel schadelijk/ernstig kan zijn voor je laptop. Natuurlijk is het niet goed, maar ik geloof niet dat het schade kan aanrichten, de laptop is wel ergens opgebouwd en onder je touchpad zit waarschijnlijk ook nog wel een laagje waardoor niet alles meteen regelrecht 'de computer' in komt. Mijn broertje heeft ook een laptop en die eet er ook altijd bij, dat ding is ook niet meer helemaal zoals het hoort en hij heeft nog nooit ergens problemen mee gehad. Ik denk dat het dus wel meevalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding