Ik wil zonder te klikken dia's in PowerPoint achter elkaar afspelen. Hoe doe je dat?

ik moet een filmpje maken voor school, nu heb ik een powerpoint met allemaal beweging dingen, maar ik wil zonder te klikken de dia's achter elkaar af laten spelen
hoe doe ik dit?
oja, en hoe maak je van een powerpoint presentatie een filmpje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (7)

Met displayrecorder kun je je scherm filmen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat ergens ook of je geluiden wilt invoeren daaronder staat of je wilt klikken of na een bepaalde tijd wilt laten overvloeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan met een programma als unregistered hypercam je pp filmen. Als je alles achter elkaar wil kun je dit instellen bij 'effects'. Je kan zelfs een tijd instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de instelling van de bewegingsopties kun je deze ipv op muisklikken ook op tijd laten afspelen. Je moet je presentatie hier dan wel goed op afstemmen.

Verder is het misschien een optie om hypercam te downloaden. Hiermee maak je een opname van het scherm terwijl je de presentatie afspeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het programma Powerpoint to dvd van wondershare, werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt als je de presentatie als DVD wilt opslaan.
Dit is heel makkelijk en je hebt hier natuurlijk niet een ander programma voor nodig om je presentatie te filmen.

Powerpoint is een presentatie programma en je kunt de presentatie als diavoorstelling starten. De voortgang kan automatisch na een bepaalde tijd of via kliks. De overgang naar de volgende dia stel je in bij diavoorstelling. Je geeft niet aan welke versie je hebt, dus bijgaande afbeelding is van PowerPoint 2010 (zelfde als 2007 voor deze functie).

Bij eerder versies zoek je naar instellingen van de diavoorstelling. Je kunt de tijd gewoon opnemen: je vertelt en klikt en laat Powerpoint de tijden tussen het klikken opslaan. Bij de presentatie gaat de presentatie dan automatisch.

Let op: Als je op een dia animaties gebruikt moet je bij de animatie ook aangeven dat deze gedurende een bepaalde tijd verder gaat en niet bij een klik. Dat doe je bij de instellingen van de animatie zelf.

Toegevoegd na 5 minuten:
Plaatje 2 is het instellen van een animatie. Ook daarvoor kan je de tijden instellen.

Toegevoegd na 50 minuten:
Nog een toevoeging: Als je de optie "tijdsinstellingen voor try Out" gebruikt is dat het makkelijkst. Je hoeft dan ook de animatie niet in te stellen. Je klikt door de dias en de animaties tijdens de try out en PowerPoint slaat dan alle tijden op, dus ook van de animaties. Dit is de makkelijkste en snelste manier.

zie ook de bronnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt een paar kleine denk foutjes:
Een powerpoint is geen film maar een presentatie programma. HIermee kun je een geweldige presentatie maken over diverse onderwerpen. De diaovergangen kun je op verschillende manieren genereren zowel de manier van overgang als de tijdsinstellingen. Daarna heb je ook nog animaties die ook op diverse manieren "plaatjes en teksten" kunt laten plaatsvinden binnen de dia's. Ook hier zijn tijdsinstellingen in te regelen. Hier kun je ook regelen dat de overgangen en animaties met muisklik of automatisch moeten plaats vinden. In Office 2010 kun je er achteraf ook nog een filmpje van maken.
Als je echt een filmpje wilt maken moet je movie maker gebruiken. Als je op school geen documentatie over PowerPoint hebt, bezoek dan eens de website van www.gratiscursus.be , hier zijn veel cursussen beschikbaar.
Succes,
Frank