Hoe kun je het instellen, dat zowel mijn moeder op haar pc als mijn vader met zijn laptop met het zelfde emailadres de mailtjes binnen krijgen?

Dus dat mijn vader de mail gelezen heeft en verwijderd, maar dat mijn moeder op haar computer de mail nog wel kan lezen en ook e.v.t. kan verwijderen.

Zij hebben beide hetzelfde emailadres.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het gaat om wanadoo adres. En ze willen allebei hetzelfde emailadres.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Zelf gebruik ik Mozilla Thunderbird als mail-programma(sinds Outlook niet meer beschikbaar is voor Windows 7)
Mijn man op de pc en ik op een laptop.
Volgens mij is dat ongeveer wat je bedoelt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnen niet, want dit is een goed antwoord. Wij thuis gebruiken dit ook en het werkt prima. Waarom klooien met 2 e-mailadressen als het gewoon met één kan?
2 nieuwe emailadressen en alle mails laten doorsturen naar beide nieuwe adressen. Hoe dit weet kan ik je niet zomaar vertellen. Wat voor soort emailadressen zijn het? (@hotmail.com, of @gmail.com of @planet.nl enz.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe dit weet moet hoe dit kan wezen. Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste zou zijn wanneer ze elk een eigen e-mailadres zouden krijgen. Bij de meeste providers kun je extra postbussen met een eigen e-mailadres aanmaken.

Wanneer dit geen optie is, dan kun je bij de accountinstellingen van een e-mailprogramma instellen dat de e-mail op de server moet blijven staan. Dit zorgt ervoor dat wanneer de ene persoon de mail al heeft opgehaald, het blijft staan zodat de andere het ook nog kan ophalen. Nadeel hiervan is dat je eens in de zoveel tijd de mail van de server moet verwijderen, zodat de postbus op de server niet volloopt. Dit kan bijvoorbeeld via de webmail van de provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wel email programma ze gebruiken, maar zo kun je het ongeveer instellen;
Via de knop Eigenschappen kun je wijzigen.
Op het tabblad Geavanceerd. Onderaan dit tabblad kan worden ingesteld dat Outlook Express de binnenkomende berichten (eventueel voor een bepaalde tijd) op de mailserver moet laten staan. Deze optie is handig wanneer de e-mail op twee verschillende computers gedownload moet kunnen worden. Door de bewaartijd op de server tot een á twee weken te beperken, wordt voorkomen dat de mailbox volloopt en er geen e-mail meer kan worden ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hotmail kun je instellen dat hij mailtjes naar test@hotmail.com (voorbeeld) naar een ander email adres doorstuurt. Misschien heb je daar iets aan.