Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goed alternatief voor mousepad?

Ik heb meerdere computers maar te weinig mousepads. De ene keer werk plastic goed maar vaak schiet de muisaanwijzer alle kanten op. Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je een optische muis? Dan werkt ie overal even goed op. BEHALVE: op spiegelende oppervlakken. Dan krijg je dit soort vreemde zaken.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inderdaad een optische muis. werk beter op niet spiegelende oppervlakken. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook op LICHT spiegelende oppervlakken zoals (geverfd) hout kan een optische muis al haperen (vergeleken met 't gebruik van een goed muispadje).

Andere antwoorden (5)

Als je een goeie tafel hebt met glad oppervlak heb je helemaal geen mousepad nodig.

Toegevoegd op 10-06-2009 00:31:41
Ik bedoel zo'n metalen tafel, die je overal ziet in kantoren,scholen en dergelijke..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totnutoe is dit 't beste muispadje die ik ben tegengekomen (en ik ben er zeker 10 verschillende tegengekomen):
http://search.euro.dell.com/results.aspx?k=mousepad&cat=prod&c=nl&l=nl&s=gen&evl=&subcat=
Kost wel 6 euro excl. verzendkosten.

Erg stroef aan de onderkant (zo dat 't padje niet weg glijdt), en dof hard en koel (voor de pols) aan de bovenkant. Als de muis dan nog hapert: blaas de rommel weg bij de optische sensor (aan de onderkant van de muis). Als ie dan nog hapert: dan hapert ie waarschijnlijk op elk oppervlak en wordt 't tijd voor een nieuwe muis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een lasermuis hoef je helemaal geen mousepad te hebben. en die zijn niet zo duur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las dat je een optische muis hebt. Als ik aan de eettafel zit te PC'en leg ik er gewoon een A4 velletje uit de printer onder. Prima mousepad tegen het weerkaastsen van het lichtje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al jaren geen mousepad meer.
ik vindt juist de rand van een mousepad irritant aan mijn pols
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding