Als je het gratis wilt blijven doen zul je inderdaad regelmatig je advertentie zelf naar boven moeten halen, zie vorige reactie.
Houdt ook rekening met de tijd dat je de advertentie plaatst. Doe het bij voorkeur in een weekend waarin het slecht weer gaat worden, dan zijn veel mensen thuis. Plaats hem weer niet in vakantietijden, dan zijn veel mensen niet thuis of geïnteresseerd. Afhankelijk van wat je aanbiedt. Ik bedoel, zet geen schaatsen op marktplaats als het april is of warme truien als het zomer is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een toevoeging:
Kijk eens op koopplein.nl. Dat werkt hetzelfde als marktplaats, maar is plaatsgebonden. Verrekte handig voor spullen die je niet op kunt sturen. Wordt gelezen door mensen uit jouw woonomgeving. Koopplein is veel en veel kleiner dan marktplaats maar net zo gemakkelijk te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voorzie jouw advertentie van een 'pakkende' tekst en dito foto! Verkopen is opvallen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opvallende teksten gebruiken met foto's
en zodra je ziet dat jouw advertentie teveel naar achteren staat, gewoon verwijderen en opnieuw maken dan sta je weer op pagina 1 bovenaan !
Zolang jouw advertentie voorop (lees bovenaan) staat heb je de meeste kans om vaak bekeken te worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
marktplaats is zo groot, daar kan je gewoon niet meer opvallen. Het enige waarop je kan vertrouwen is dat er mensen jou product zoeken, en dan in jouw buurt zoeken. Als ik op marktplaats ga kijken, dan ga ik nooit op de 1e pagina naar beneden scrollen. Ik zoek meteen naar het product wat ik wil vinden. En dan krijg ik meteen treffers voordat specifieke product, en als dit veel te veel is dan filter ik op mijn postcode voor de producten die uit mijn buurt komen.

Je hoeft dus helemaal geen moeite te doen om jou advertentie te laten opvallen. Als jij een product verkoopt, dan is er altijd wel iemand die dat zou willen hebben. En als hij zoekt, dan staat jou advertentie er ook tussen.

Zo heb ik een keer een netwerkkaart in hele korte tijd verkocht. Er was toevallig iemand die met spoed een netwerkkaart zocht en dus ook meteen in zijn regio ging zoeken op marktplaats. Mijn advertentie viel hem op, de prijs was goed en na een kort belletje heeft hij hem afgehaald. Dat ging heel eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef een duidelijke omschrijving, met pakkende woorden. Niet alleen maar 'stoel' maar woorden als modern, uniek, mooi, buitenkansje.
Foto's! Liefst drie, scherp, vanuit verschillende hoeken.
Duidelijke omschrijving. Wat voor ding is het, maten, materiaal, leeftijd, in welke staat is het.
Spel de woorden goed! Anders word je niet gevonden in de zoekfunctie. Gebruik meerdere trefwoorden.
Geef een richtprijs, niet alleen 'doe een goed bod' of zo. Ik haak dan altijd af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker waar
Het enige wat je echt nodig hebt is een goede titel, deze word het zwaarst opgenomen in de marktplaats search engine (zelfde bij YouTube e.d.). Verder helpt een foto ook.