Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je klikbare plaatsen maken op je bureaublad?

Weer zo'n wazige vraag van Durk... Ik bedoel dus dat ik een achtergrond heb en daar eigenlijk delen van klikbaar moet maken en dan iets opstarten, dus als ik op het gedeelte PS klik dat hij dan PhotoShop opent. Is die mogelijk en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
616

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan, ipv een achtergrond kun je een htmlbestand als achtergrond nemen! En als je een beetje handig bent met html kun je dus daar linkjes op plaatsen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Een gewone snelkoppeling is natuurlijk ook mogelijk, maar dat bedoelde je geloof ik niet, aan je vraagstelling te zien.

Voor Vista, en Windows 7 heb ik een beschrijving toegevoegd, daar je een extra tool benodigd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rustig rustig...

Andere antwoorden (3)

Ja; Je kan een snelkoppeling maken en deze op je bureaublad plaatsen. Dat is dan effectief een klikbare plek op je bureaublad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak de snelkoppelingknop een deel van de afbeelding van je achtergrond - dan zijn ze zowel aanklikbaar als schijnbaar deel van de achtergrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen is een html-pagina maken die je als achtergrond gebruikt (zoals hierboven ook al aangegeven). Als je dan op die pagina een (bureaubladvullend) plaatje zet kun je met usemap en tags bepaalde delen (gebieden) van dat plaatje (cirkels, rechthoeken en polymorphen) aanklikbaar maken, wat prcies het resultaat geeft dat je graag wilde...

Kijk hier hoe het moet:

http://www.w3schools.com/TAGS/tag_map.asp
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding