Hoe heette de allereerste computer merk ooit en welk merk was dat?

Dus niet alleen met scherm, maar ook de houten computers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je definitie van "computer" ?

Het beste antwoord

de allereerste ‘echte’ computer werd 68 jaar geleden gemaakt door John Atanasoff en Clifford Berry. Ze besloten geen tandwielen maar elektronische dingen te gebruiken. Ze noemden hun computer de ‘ABC’. Een paar jaar later bouwde de Britse regering de computer ‘Colossus’. Die werd gebruikt om Duitse geheime codes te kraken. Maar het was een heel ingewikkeld ding, met veel kabeltjes.
In 1948 werd de microchip uitgevonden. Het was een hele belangrijke uitvinding, want door de microchip konden computers kleiner en sneller worden. En toen kwam pas de eerste computer van IBM in 1981.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Abacus uit Cina.

Toegevoegd na 21 seconden:
cina m/z China

Toegevoegd na 1 uur:
zie afbeelding met link bij Bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was vermoedelijk de eerste computer (in de zin van rekentuig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet gebouwd,moor volgens mij wel het eerste echte ontwerp van een computer.

De Analytische machine analytical machine) is een door Charles Babbage in de periode 1837-1871 ontworpen programmeerbare computer.

Het ontwerp was geheel mechanisch en werkte met het decimale systeem. De computer is nooit gebouwd, indien hij wel gerealiseerd was dan zou dit de eerste computer zijn geweest die Turing-volledig zou zijn.

Ada Lovelace (jawel, de bron van de naam van de programeertaal ADA) heeft de analytische machine en ook de wijze van programmeren beschreven en wordt daarom gezien als de eerste programmeur (eigenlijk programmeuse) van computers.