De klok van mijn pc. moet ik altijd gelijk zetten bij iedere keer dat ik hem aanzet. (springt telkens terug naar 0/0/2007.Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
nieuw batterijtje plaatsen...

Het beste antwoord

Dit zou kunnen liggen aan je moederbord batterij. Misschien is die aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja niet misschien, het ligt zeker aan de batterij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoord ,het ligt toch aan de batterij.
Verders ben ik niet op de hoogte van jullie spelregels.

Andere antwoorden (3)

De meeste systemen hebben de mogelijkheid om de tijd automatisch van het internet op te halen, via het NTP protocol. Dat lost je probleem niet op, maar brengt wel de overlast terug, mocht je geen batterijtje vinden voor je CMOS. Ik kan je geen precieze instructies geven, omdat dat wel eens verschilt tussen verschillende (versies van) besturingssystemen en ik niet weet wat er op jouw computer draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je 'back-up' batterijtje vervangen. Als je te lang wacht kan je problemen krijgen met het opstarten van je pc.
Eventueel dus even langs de PC-boer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad bijna altijd de batterij: even langs een pc-winkel