Hoe verander ik mijn grafische kaart op mijn pc nu heb ik een standaard vgakaart?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja ik weet uiteraard dat het hardware is maar welke kaart kan ik dan kopen? Thx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat ligt geheel aan de computer die je nu hebt.

wat voor een slot zit er in voor je videokaart (anders gezegd hoe oud is de pc?) is hij nog niet zo oud dan kan er iig wel een PCI-e videokaart in.

Hoewel ram geheugen heeft je pc zelf, hoe snel is je processor.

Want je kan wel leuk een nieuwe videokaart erin doen, als deze niet zo snel/veel zijn, dan zal een nieuwe videokaart ook niet zoveel leuks doen.

dit soort informatie vind je onder:

ga naar start / uitvoeren (xp) of gewoon intypen (vista)
typ: dxdiag

en daar staat allerlei informatie over je pc, best handig om te weten.

Is je pc nog heel recent in een winkel gekocht, dan kan je waarschijnlijk wel de meeste videokaarten kopen die nu recent zijn.

Mijn advies zou zijn om een Ati Radeon / Nvidia te kopen, met minimaal 1 GB geheugen, prijsklasse tussen de 50 en 90.

Dan heb je tenminste wat.

wil je het voor een specifiek spel kopen, omdat je die nu niet kan spelen en is het spel behoorlijk nieuw, zal de kaart waarschijnlijk ook pixelshader 2.0 aan moeten kunnen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door naar de winkel te half hem te bestellen.
En dan in de juiste gleuf doen.
Dan installeren zoals aangegeven in de handlijding

Toegevoegd na 6 minuten:
*half= gaan of

Je beseft dat het hardware is hé?
Iets dat je in moet bouwen
Geen software

Toegevoegd na 6 uur:
De Prijs van de kaarten kan variëren van 30 euro tot wel 300 euro.
En het hoeft zelfs niet zo te zijn dat de duurste de beste is.

Welke je moet hebben hangt af van wat je wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ook!
Had een pci expres gekocht maar heb normale pci poorten