Hoe kun je ooit aan bijvoorbeeld habbo verslaafd raken. Het kost geld! En het is niet het echte leven.

Waarom zou je daar aan verslaafd kunnen raken. Het zijn toch maar pixels. Ik hoorde ofzo dat 20 credits (Betaalmiddel) 3 euro kosten! :o

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er zo over denkt,
waarom ga je er dan over piekeren?
laat die mensen die dat willen;)
jij hoeft dat nog niet te doen hoor!;O
je kan wel verslaaft raken aan howrse;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom raken mensen uberhaupt verslaafd aan een spel?
World Of Warcraft is ook maar een virtueel vechtspelletje.

Het beste antwoord

Er zijn genoeg mensen, die het heel erg prettig vinden, om even de realiteit te kunnen ontvluchten. Sommigen nemen hun uitvlucht in drank of drugs en er zullen ook vast wel mensen zijn, die graag onderduiken in de virtuele wereld, die habbo heet. en als dat vluchten uit de realiteit extreme vormen aan gaat nemen, dan zou er op een gegeven moment sprake kunnen zijn van een verslaving.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan zeker!
En geld heeft een verslaving nog nooit tegengehouden!

In principe kan je overal aan verslaafd raken (zelfs aan goeievraag.nl) de ene verslaving is de andere niet!

Er zijn een heleboel mensen die verslaafd zijn aan spelletjes of een online reality, zij komen in een wereld waar ze anders worden bekeken of zijn. Voor sommige mensen is dat de verslaving voor andere het behalen van een hoger level.

Je spreekt al van een verslaving als je gedrag gaat vertonen dat je eigen leefritme verandert, je minder functioneert of waardoor je andere keuzes gaat maken/prioriteiten gaat stellen!

Voorbeelden:
-Lijdt je (huis)werk eronder? Doordat je meer tijd bezig bent met .......!
- Neem je een ander leefpatroon aan? Later naar bed!
-Verwaarloos je vrienden? Is de drang naar ...... Groter dan afspreken!
- Kan je nog stoppen? Of wordt je boos als je iets anders moet gaan doen van een ander!

Dit soort dingen geven allemaal aan dat je verslafend gedrag begint te vertonen, probeer jezelf dan te beperken lukt dit niet vraag dan hulp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk (niet voor alle spelers) dat ze dat vooral spelen om met andere mensen te kunnen praten en dingen kunnen doen en zeggen in het spel wat ze niet in het echte leven kunnen/durven.

En kopen er dingen (met echt geld) zodat ze meer bezit hebben en dus beter zijn dan andere spelers, terwijl dat in het echte leven misschien juist omgedraaid is.

Maar zoals ik al zei, ik zeg niet dat dit voor alle spelers geldt.