Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is je meest vreemde/grappige typo?

Ik wilde net in een discussie zeggen:
"het is toch fijn om de feiten erbij te hebben?"

maar ik type:
"het is toch fijn om de geiten erbij te hebben?"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zat ooit te chatten met een meisje dat ik net had leren kennen en ik wilde zeggen: 'Jammer dat je niet hier bent' Dat werd helaas: 'Jammer dat je niet hoer bent' Ze was absoluut niet meer zo blij met me, heb haar daarna niet veel mer gesproken helaas :s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

verkrachte eenden i.p.v. vereende krachten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik type vaak blij in plaats van bij. Ook in samenstellingen - dan heb ik het over het blijgevoegde bestand, of de blijgaande tekening. Of ik schrijf dat ik er blij stond te kijken.

Bij mijn vorige opdracht heb ik net op tijd een potentieel blamerende typefout voorkomen. Mijn opdrachtgever heette Foeke. Op het toetsenbord zit de j naast de k - en ik had ze, aanvankelijk zonder dat ik het merkte, beide ingedrukt. Toen begon mijn email aan de baas met "Beste Foekje".

Gelukkig zag ik het blij het nalezen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatste zin: "blij het nalezen". Als dat per ongeluk was, is het grappig. ;-)
Ik heb ooit eens een serie van Andrelon uit de schappen laten halen omdat er 'Verkracht' op de etiketten stond i.p.v. 'veerkracht'...

En dat is niet zo erg. Maar het staat met grote hoofdletters voor op het etiket. En dit ligt erg gevoelig bij vrouwen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens het msnen, dan type ik vaak per ongeluk ''Ja hoer'' i.p.v. ''Ja hoor''
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoer ipv ja hoor of
hinden ipv honden
soaans ipv spaans
gier ipv bier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoer inderdaad.. soms kom ik er nog net op tijd achter bij het versturen van brieven naar klanten.

We hebben in ons bedrijf een poosje een digitaal pluspakket gehad.. ik typte vaak 'pluispakket.'

Mijn zus schreef een keer 'erotisch' gevulde koeken i.p.v. exotisch. Hahaha, dat moet ze tot de dag van vandaag nog steeds aanhoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag me af wat er dan in die koeken had gezeten als ze erotisch gevuld waren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb wel een paar ideeën ^^
startegie ipv strategie
staus ipv status (ik deed het nu wéér fout)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm.. aparte vraag ik eet niet...

Oeps.. W vergeten :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het woord 'niet' niet in een keer goed typen. Ik type altijd 'neit'. (dramatisch voor mij, deze zin...)
Verder wil ik nog wel eens met mijn ene hand sneller zijn dan mijn andere. Dan worden alle letters in een woord ineens omgewisseld.
En de naam Herman is een probleem. Daar komt altijd automatisch een 's' achter. 3x raden waardoor dat komt.

Ik heb trouwens dagen (vooral als ik veel moet typen of erg moe ben) dat ik alle klinkers door elkaar haal. Ik deed het net trouwens ook en schreef ban ipv ben.

Het grappigste is geweest op mijn werk. Ik moest alle kleuren van parket in het computersysteem invoeren. Er zat de kleur 'beuken' bij. Zoals jullie weten zit de 'b' naast de 'n'. Tel uit je winst. Ik heb het hele systeem moeten doorzoeken om te zorgen dat klanten niet parket in de kleur 'neuken' op hun bon kregen te staan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij het sms-en wordt mijn naam wel eens Feta....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens getypt dat 'hij in verwachting was' in plaats van dat 'hij in verwarring was'. Ook ik heb het gelukkig op tijd ontdekt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn typo's zijn meestal in het Engels:
"Give me a sex" <- sec
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor wordt idd altijd ha hoer..;-) of als ik ''welke'' wil typen staat er 9 vd 10 keer welek...(als je het uispreekt lekker amsterdams..:''welek bedoel juh?'' ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grappigste van de afgelopen tijd heeft zich voor mij hier op GV afgespeeld, bij de vraag Of het gevaarlijk is om je voedsel elke dag door een X-ray te laten gaan
(http://www.goeievraag.nl/vraag/gevaarlijk-voedsel-elke-dag-xray.10596)

Hier antwoordde ik dat het eraan ligt wat de persoon in kwestie meesmokkelde in zijn lunchtrommeltje. Als dat onschuldige bommetjes waren...
Hier doelde ik uiteraard op de onschuldige bammetjes.
Eén letter verschil, maar een compleet andere betekenis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben jullie al wel eens gezocht op het woord 'verassen'? Leuk om te zien wat men voor situaties krijgt als men 'verrassen' bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding