Waarom begint iemand met sturen van kettingsmails en waarom zien anderen niet in dat het onzin is en sturen het door?

Toegevoegd na 44 seconden:
"NEEM HET VOLGENDE VOORAL ZEER SERIEUS! Stuur deze waarschuwing z.s.m. door aan al je familie, vrienden en contacten! Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn/haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt. Het is beter deze mail 25 keer te ontvangen dan het virus te ontvangen en deze te activeren. Als je een mail ontvangt genaamd Postcard, ook wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct maatregelen. Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN bekend gemaakt. Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest vernietigende virus ooit. Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor. Dit virus vernietigt de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen. Stuur deze mail door naar iedereen die je kent. Wanneer je dat doet, kan wellicht grote schade aan vele computers worden voorkomen. Ook te lezen bij KASSA van de VARA. Ik heb zo'n Postcard from Hallmark gisteren ontvangen. Je denkt dat iemand je een kaartje stuurt. Gelukkig blokkeerde mijn anti virus programma (Kasperskie) een bezoek..."

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank voor de waarschuwing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik waarschuw niemand, dit is de onzin die ik vanmiddag ontving van iemand die het gelooft... Kan er alleen niet meer bijzetten dat dit niet echt is, zit al over m'n 1500 karakters heen en kan daardoor ook niets meer toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus ook een ketting mail!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gooi die dingen altijd gelijk weg.
Kimath
13 jaar geleden
Typ maar eens een deel van deze mail in google, je krijgt gelijk allerlei pagina's die melden dat dit nep is.

Het beste antwoord

Mensen starten zoiets om hun stempel op de wereld te drukken. Het geeft ze een kick om iets te beginnen dat zoveel invloed heeft, zowel op al die mensen die het doorsturen als op de mensen die zich bezighouden met het hoax-gehalte van je kettingmail en daar weer waarschuwingen voor op internet zetten.

De reden dat mensen het doorsturen is omdat ze zelf bang zijn (er zijn nog steeds heel veel mensen die computers een beetje eng vinden en bang zijn dat ze fouten maken die het hele ding stukmaken) en in die irrationele angst anderen ook willen waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat niet iedereen er op let..
als je een leek bent op de computer, en je krijgt zo'n mail..maak je t open en lees het.. maar bedankt voor de waarschuwing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie daarbij niet in waarom iemand begint met het versturen van dit? Want deze hele lap tekst slaat nergens op dat ik ontving. Op CNN.com staat er niets over en als je bij Kassa van Vara zoekt, dan kom je op een forum terecht waarin ook staat dat het onzin is. Wat wilt diegene er mee bereiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een flauwe grap uithalen...
het gaat niet altijd om onzin die je meteen doorprikt, maar soms ook om plausibele verhalen.
bovendien wordt het je toegestuurd door iemand die je kent.
zo vreemd is het dus niet dat mensen doit soms serieus nemen.

bij twijfel, kijk op:
www.virusalert.nl
www.museumofhoaxes.com

Toegevoegd na 3 minuten:
de mensen die dit soort onzin starten, hebben vermoedelijk een apart gevoel voor humor, en vinden het een geslaagde grap als half nederland er in tuint.