Is het schadelijk voor mijn laptop als ik hem schuin opstelt zodat je er makkelijker mee werkt.

hij staat dus op een standaard die je kan verstellen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zelfd beter voor je houding/nek dat het scherm op ooghoogte staat.
Dan is het bovendien aan te bevelen om een apart toetsenbord te gebruiken dat op ellebooghoogte op de tafel ligt.

Het beste antwoord

Nee, dat kan geen kwaad, beweging tijdens het werken moet je wel vermijden, omdat de harde schijf door het gyroscoopeffect dan erg belast wordt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Juist kantelen als de harde schijf draait is erg schadelijk voor de lagering van de harde schijf, deze draait doorgaans met 5600 RPM en dan werkt de schijf kantelingen tegen.
Daardoor komt er al snel speling op de lagers en dan krijg je problemen met de harde schijf.
Bij het niet verplaatsen van een laptop maakt de stand weinig uit, zolang de ventilatiesleuven maar vrij zijn.
Mocht je een werkende laptop willen verplaatsen , verplaats hem dan als een dienblad die vol staat met glazen, de harde schijf blijft dan in hetzelfde vlak draaien en belast de lagers niet.
Veel mensen denken dat de harde schijf goed tegen bewegingen kan omdat het een laptop is, maar dat kan de laptop alleen als de harde schijf NIET draait.
Dat doet hij als de laptop aanstaat echter meestal wel.
Dus de stand is geen probleem , maar verplaatsen naar een andere stand moet je met een werkende laptop proberen te vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad zolang er maar voldoende hitte vrij kan komen. De luchtdoorstroming bij een scheve laptop kan zelfs iets beter zijn dan als hij recht staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ventilatie heb ik gecontroleerd,bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal eens en volgens mij ook het enige mogelijke antwoord. In veel gevallen staat de laptop zo geklemd dat er meer ruimte is tussen de onderkant en de standaard en de laptop ook beter zijn lucht kwijt kan dan op een tafel. Voor de harde schijf (het enige draaiende deel als je tenminste geen SSD schijf hebt) maakt het ook niet uit in welke positie de laptop ligt of staat.
Neen, het is bovendien beter voor je gezondheid (houding/nek) dat het scherm op ooghoogte staat.