Waarom kun je als je een bestand opslaat geen dubbele punten in de bestandtitel zetten?

Komma's en schuine strepen mogen ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is omdat dubbele punten (:) en schuine strepen (/) verwijzigen voor de computer zijn. Een adres op de computer werkt hiermee. BV als je een brief maakt in Word in die bewaart in mijn documenten staat die brief voor de computer op c:\windows\mijn documenten\brief.dox. Als je zelf tijdens het opslaan deze 'dingen' erbij typt snapt de computer het niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat windows deze leestekens voor andere doeleinden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mede omdat de computer in oorsprong een veredelde rekenmachine is. Veel tekens waar jij op doelt worden ook in rekenformules gebruikt en geven dan problemen / onduidelijkheid als deze in een bestandstitel worden gebruikt.