Hoe kan het dat mijn pc steeds vastloopt als hij langer dan 1 uur aanstaat?

Als ik mijn pc aanzet,is er niks aan de hand,maar als hij langer dan 1 uur aanstaat,wordt hij ontzettend traag,loopt steeds vast en kan de programma's niet afsluiten.Ik schoon hem elke week 1x op met adaware,regcleaner,ik defragmenteer hem wekelijks en laat elke week AVG een keer lopen.Het enige wat hij dan vindt zijn cookies.Ook de schijfopruiming laat ik 1x in de week lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Er is een gratis te downloaden programmaatje, aida32, waarop je o.a. ook de temperatuur van je processor kunt aflezen. Hij is o.a. te vinden via onderstaande link, maar ook op andere sites. http://www.megadownloads.nl/download/50/AIDA32.htmlen

Het beste antwoord

Je zou eens kunnen kijken hoe het met de koeling van je voeding is gesteld. Als deze te warm wordt krijg je ook problemen. Ventilatie opening open en goed toegankelijk? stof tussen de koelribben?
Even de P.C. open maken en stofvrij maken.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (4)

Je moet eens kijken als de instellingen goed staan .
Deze aanpassen en nog eens proberen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan ook een stof probleem zijn bij de harde schijf een keertje voorzichtig stofzuigen in de pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens het volgende voer de onderstaande regel is uit in uitvoeren
rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks

wat je ook kunt doen is het volgende uitvoeren
cleanmgr.exe /sageset:1
nu komt er een scherm waarin je een aantal dingen kunt aanvinken. vink ze allenaam aan en dan het venster sluiten.
voer dan de volgende tekst in uitvoeren cleanmgr.exe /sagerun:1

ook je free space is een keer wipen. dit kan met ccleaner
hier mee haal je alle oude bestanden die je verwijderd hebt op je harde schijf echt weg
daarna voer je een defragmentatie uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het steeds na 1 uur gebeurt en het feit dat je je computer netjes onderhoudt, lijkt het me inderdaad een probleem in je koeling. Je computer raakt dan waarschijnlijk steeds oververhit na een uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook. Motortje van de koelventilator kan prima lopen bij een relatief koele computer maar stagneren bij toenemen van de warmte. Gewoon draaien met open kast en er zo af en toe een blik in werpen. En uiteraard goed luisteren en kinderen en huisdieren op een afstand van die open kast houden etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
nieuwe computer kopen !!