Wfaarom krijg ik veel vriendschapsverzoeken op snapchat van mensen die ik niet ken?

Ik heb al een tijdje snapchat en het werkte normaal, totdat ik opeens veel vriendschapsverzoeken kreeg van voor mij onbekende mensen. Dan praten we over 174 vriendschapsverzoeken in 12 uur (ook midden in de nacht). Het gaat op dit moment nog steeds door en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Ik heb het al aan mijn vrienden gevraagd en zij weten het ook niet. Ik heb ook al de instellingen van snapchat doorgezocht, en daar vond ik dat mijn profiel openbaar was voor iedereen. dat heb ik toen snel verandert, maar het had geen nut, want er kwamen nog steeds vriendschapsverzoeken door. Voor de rest kon ik niks vinden wat ermee te maken had. Ik heb de mensen die mij toegevoegd hebben geblokkeerd, maar dat maakt het aantal vriendschapsverzoeken niet minder. Ook opvallend aan de personen is dat het allemaal jongens zijn en ze komen niet alleen uit Nederland. Ook zitten er seksuele namen bij (ik ben een meisje). Ik maak me grote zorgen en ik hoop dat een van jullie meer weet over dit of het zelf heeft meegemaakt en het mij wilt vertellen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
62.7K
Amadea
7 jaar geleden
Heb je misschien een gewaagde foto van jezelf geplaatst?

Antwoorden (1)

Snapchat is openbaar en dus kan iedereen je vriendschapsverzoeken sturen. Snapchat, maar ook Facebook, LinkedIn, Twitter.. worden doorgaans gebruikt door internetgebruikers met goede bedoelingen. Zij gebruiken hun profiel om foto's te delen, informatie met elkaar uit te wisselen... Maar er zijn ook heel wat profielen die niet zijn wat ze op het eerste zicht lijken. Achter die 'fakeprofielen' (accounts die zich als een bepaalde persoon/organisatie voordoen, maar dat helemaal niet zijn, of geld proberen te verdienen, terwijl dat die dienst helemaal niet gemaakt is voor zulke zaken) zitten vaak malafide personen/organisaties die geld proberen te verdienen (bvb door pornografische diensten te verkopen, mensen af te persen, producten proberen te verkopen, de identiteitsgegevens van gebruikers misbruiken..) of mensen proberen te spammen..

Wees bewust van het feit dat niet iedereen even goede bedoelingen heeft op het internet. Het is belangrijk dat je daarom iedereen die je online toevoegt aan je profielen ook in het echt kent. Als je iemand in het echt kent, dan kan je niet voor latere verrassingen komen te staan. Als je die persoon echter niet kent, maar het je wel leuk lijkt om nieuwe (bijvoorbeeld aantrekkelijke vrouwen/mannen) mensen te leren kennen, dan kan bedrogen worden zonder dat je het zelf beseft.

Dit wilt niet zeggen dat je deze apps of diensten niet meer mag gebruiken. Integendeel! Experimenteer zoveel mogelijk met deze dingen, want een geoefende gebruiker is ook veel minder kwetsbaar voor malafide praktijken of personen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Negeer gewoon de vriendschapsverzoeken. Een vriendschapsverzoek is niet gevaarlijk, noch iets om je zorgen om te maken. Zolang jij deze profielen niet toelaat, kunnen zij jouw posts niet lezen/zien.