Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kreeg juist melding dat er een computer in het wifinetwerk zit met hetzelfde ip-adres als ik. Wat moet ik doen?

Dit probleem deed zich voor nadat ik een wifi repeater had geïnstalleerd. Deze werkt via dezelfde router als het gewone netwerk, maar heeft een ander netwerk opgezet omdat de router geen wps ondersteunt. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

open CMD (opdrachtprompt) typ ipconfig, en vervolgens iprenew.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan als eerste even kijken welke ip adressen je repeater en je router uitdeelt, je kan er waarschijnlijk het beste voor zorgen dat je repeater en je router een verschillende ip-range hebben ingesteld bij je DHCP instellingen, dus bijvoorbeeld je ip's van je router op 192.168.1.* en je repeater op 192.168.2.* dit kan tevens liggen aan je pc instellingen. Zorg er voor dat je zeker weet dat bij je configuratie van je pc je netwerk instellingen je ipv4 op "automatisch toewijzen" staat en dus geen vast ip adres. als je het zo instelt zou het moeten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding