Hoe zorg ik dat men mijn gegevens niet meer achterhaald via mijn IP adres?

Iemand die ik niet goed ken weet verschillende gegevens van mij, zoals mijn internet provider, ik vind dit niet leuk en wil dit graag voorkomen in de toekomst. Hoe zorg ik dat men met mijn ip adres niet al mijn gegevens te weten komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

waarom? Iedereen met een PC met internetaansluiting staat erop, Mensen kunnen net zo goed uw naam in de telefoongids opzoeken en je hebt ook al alles. maar er bestaat Proxy's, dan gaat al je internet via een server in the middle of nowhere. dan moet je ergens server huren en dan proxy spul op zetten en alles via VPN laten gaan. Joost 16 Jaar

Die mogelijk is er wel, meeste kosten geld. Maar zoek even naar het programma hotspotshield daar is een gratis versie van en die werkt super.

De beste oplossing hiervoor is gebruik maken van het TOR-netwerk. Je internetsnelheid gaat dan wel veel trager maar alle gegevens worden versleuteld over internet verstuurd via verschillende computers uit het netwerk. De onversleutelde data zijn dan in feite niet afkomstig van jou ip-adres. Je kan dit ip-adres bovendien regelmatig laten wijzigen. Let er op dat er nog steeds gegevens op je eigen pc en andere manieren bestaan om zaken te achterhalen. Wil je hier dus verder in gaan en helemaal geen sporen achterlaten dan heb je een TAILS-stickje nodig. (TAILS bevat standaard trouwens TOR).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100