Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan via mijn eigen wireless internet niet naar kxclassics luisteren, wel als ik inlog op een onbeveiligde toegang ergens in de flat. hoe kan dit?

als ik inlog via die onbeveiligde ingang en ik zou bv een printopdracht versturen en hij ( zij) heeft dezelfde printer, dan zou die opdracht daar eruit kunnen rollen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
837
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag 1: Staan er poorten dicht op je eigen wireless router?
Vraag 2: Ja dat zou dan op die printer uitrollen. (Als je die printer voor printen kiest)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Twee vragen in één.
Oke eerst vraag één.
Vermoedelijk heeft dat te maken met de beveiligingsinstellingen van je eigen router.
Ik vermoed dat er één of meerdere poorten zijn afgesloten waar kxclassics juist gebruik van maakt.
Of dat je firewall deze tegenhoud.
Dus voordat dat je je hele router overhoop trekt, controleer even de beveiligingsinstellingen van je computer.

http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/poorten_modem_router_openzetten.html

Voor wat de printer betreft, dan zou je eerst nog het ip adres van deze printer moeten weten.
Daarnaast kan deze printer ook nog eens beveiligd zijn, dat kan met een wachtwoord maar ook aan de hand van ip adressen.
Heb zelf ook zo'n gek ding in huis, en deze kan alleen gebruikt worden door twee machines waarvan ik de ip adressen heb ingevoerd.
Met andere woorden, er kan alleen maar geprint worden vanuit of vanaf die twee machines.
Is de printer onbeveiligd, ja dan kan je gewoon een printopdracht geven.
Is de printer wel beveiligd, dan gaat dat niet lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding