Ik ben mijn paswoord kwijt van een ouwe pc met windows 2000, hoe kan ik er terug op inloggen?

Ik wil mijn oude pc weggeven, maar ik ken mijn paswoord niet meer en er staan wel belangrijke files op die ik wil wissen. Hoe kan ik terug toegang krijgen tot mijn bestanden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de pc opstart houd dan F7 ingedrukt en ga naar "veilige modus".
Dan kan je alles eruit halen wat je nodig hebt. En heb je geen wachtwoord nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je download een tool zoals Hiren's BootCD, brand hier een cd van en je start daarmee je PC op. Er zit een mini windows XP op die je kunt opstarten. Hiermee kun je harde schijf benaderen en schoonmaken. Zoek goed uit welke driveletter de schijf nu heeft. Bijv. in een DOS window kun je de schijf formatteren. Eventuele extra tools kun je bijv. op een USB-stick zetten en via die weg benaderen. De tool start op vanaf een RAM disk, dus je kunt niet oneindig veel tools installeren.