Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben mijn paswoord kwijt van een ouwe pc met windows 2000, hoe kan ik er terug op inloggen?

Ik wil mijn oude pc weggeven, maar ik ken mijn paswoord niet meer en er staan wel belangrijke files op die ik wil wissen. Hoe kan ik terug toegang krijgen tot mijn bestanden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
840

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de pc opstart houd dan F7 ingedrukt en ga naar "veilige modus".
Dan kan je alles eruit halen wat je nodig hebt. En heb je geen wachtwoord nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je download een tool zoals Hiren's BootCD, brand hier een cd van en je start daarmee je PC op. Er zit een mini windows XP op die je kunt opstarten. Hiermee kun je harde schijf benaderen en schoonmaken. Zoek goed uit welke driveletter de schijf nu heeft. Bijv. in een DOS window kun je de schijf formatteren. Eventuele extra tools kun je bijv. op een USB-stick zetten en via die weg benaderen. De tool start op vanaf een RAM disk, dus je kunt niet oneindig veel tools installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding