kan iemand mijn IP adres en mail header misbruiken?

Er is een mail na mijn Familie gestuurd die mijn gegevens bevat
IP adres en een mail Header.
hoe kan dat???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Cryofiel
11 jaar geleden
Iedere mail die wordt verstuurd bevat een mail header. In die mail header staat het IP-adres van het verzendende systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt dat is ons ook verteld maar het ip adres klopt niet en de header ??? dat weet/snap ik niet.
ik ben al manden bezig om er meer over te weten te komen heb provider abuse en Apple abuse ingeschakeld. maar behalve dat ze zeggen het is niet van mijn pc kom ik er niet achter hoe zo iets kan
Cryofiel
11 jaar geleden
Het IP-adres is het adres van het verzendende systeem. Dat hoeft niet jouw PC te zijn. Als je bijvoorbeeld een vorm van webmail gebruikt, staat daar het IP-adres van de server waarop die webmail draait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja kijk en nu word het al een beetje ingewikkeld voor mij! ik word beschuldigt een mail gestuurd te hebben vanuit mijn computer via een computer in Enschede wat ca 100 km weg is en de mail is organel uit spanje verzonden
snap er niets van!!!
Vraag ben je goed in computers dan wil ik je wel uitleg geven.
Het gaat er om dat ik iemand uit de familie heb gebelt om mede te delen dat de lijfelijke moeder (mijn schoonmoeder87)niet word uitgenodigd voor de bruiloft van haar dochter.
ja en dat had ik noooooooit moeten doen! want toen begonnen bedreigingen en dat werd later ontkent.(bij het ooglicht van haar kinderen die nu blind verder moeten ). na maanden werden wij gebeld door een schoonzuster Met de mededeling Dat ik mijn verhaal klopt dat ik ben bedreigt.men(mijn schoonzuster uit Mallorca) zou met ons contact opnemen voor een excuus wat tot nu noch niet is gebeurt!! maar juni 2012 kwam deze mail in omloop waar beweert woord dat ik dat gedaan heb.iedereen uit familie en noch wat kennissen heeft deze mail ontvangen. WIJ NIET! in de mail schijnt te staan dat mijn schoonzuster uit Mallorca haar excuus an haar zuster in Enschede aaanbied en ..........
en nu blijkt dat ze het niet heeft gedaan maar dat ik het heb gedaan.
ik kan niets doen zolang men geen aangifte doet zegt onze advocaat.
zij moeten bewijzen niet wij ! maar ik wil het bewijs brengen omdat ik hier niet meer mee verder kan leven. nu lijkt het er op dat ik na 30 jaar in nl te wonen de hele familie band heb verbroken en dat is verschrikkelijk mijn man en zoon blijven mij steunen maar ik het niet meer lang volhouden en de dreiging van mijn schoonzuster word noch waar ook.?!
zij wilde er persoonlijk voor zorgen dat mijn man mij op straat zet....... als ik niet an iedereen excuus anbied voor dat telefoontje destijds wegens haar moeder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry maar ik ben niet Nederlands dus er zullen wat fouten staan
Cryofiel
11 jaar geleden
Poeh... dat is ernstig... Ik ben bang dat ik je niet kan helpen met je familieproblemen. En maar een klein beetje met de technische dingen. Ik weet dat het afzender-adres van een email heel eenvoudig kan worden vervalst. Als jouw adres bijvoorbeeld hondadax@gmail.com is, kan ik een email sturen met hondadax@gmail.com als afzender. Wanneer iemand die email beantwoordt, gaat dat antwoord dus keurig netjes naar jou... want de (vervalste) afzender is hondadax@gmail.com . Het IP-adres is niet zo eenvoudig te vervalsen. Ik kan het in ieder geval niet. Misschien dat iemand anders, die meer verstand heeft van techniek, het wel zou kunnen. Maar... WELK IP-adres staat er in die header? Is dat het IP-adres van jouw computer, het IP-adres van een server bij jouw provider, of het IP-adres van een heel andere server, bijvoorbeeld bij gmail of hotmail?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geloof van de provider
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is x org IP 217.121.190.75
moet het zijn volgens de Familie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je een mail dan kan ik noch iets mailen
Cryofiel
11 jaar geleden
Als jij het IP-adres kent, kun je zelf ontdekken van wie het is. Neem als voorbeeld het IP-adres 194.109.134.103 . Van wie is dat adres? Met Windows kom je daar als volgt achter:
1.  Klik op de Windows-bol linksonder.
2.  Type cmd in het zoekveld.
3.  Start het programma cmd zodra de computer het heeft gevonden.
4.  In cmd type je het volgende:
                tracert 194.109.134.103
5.  Nadat je op Enter hebt gedrukt, staat op de eerste regel wie de
    eigenaar van 194.109.134.103 is. In dit geval: www.buienradar.nl . Op een Mac moet dit ook kunnen, maar je zult een Maccer moeten vragen hoe je een "command promp" (of "shell") opent, want dat kan ik je niet vertellen. Voor veel IP-adressen werkt deze methode, helaas niet voor allemaal. Maar het is een poging waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben niet zo goed in al die 94.215.29.254 en commando's maar ik weet dat dit mijn ip adress is als ik dat in de wht is my IP in tick 94.215.29.254
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij vermoeden dat de dame uit Mallorca dit alles heeft gedaan om maar niet haar façade te verliezen want zij is een bekende persoon die een aura van dame van wereld heeft en iedereen is onder de indruk van haar en dat zij nu betrapt is op een leugen door een van haar zusters is al erg genoeg dus ook da na toe zijn boze mails gestuurd .zo kan je de boel mooi afleiden en hoeft niemand er achter te komen dat zij zelf de mail gestuurd heeft. (zij heeft met nixdorf Siemens jaaren samengewerkt en heeft verstand van pc's maar ik kan het niet bewijzen.en haar zuster uit enschede steunt haar volledig (zijn zusters) ik niet ik stop nu
als je noch iets weet dan lees ik het wel dank je voor je tijd
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan is Ziggo jouw provider. Het adres 217.121.190.75 is ook van Ziggo. Maar het is niet *jouw* IP-adres. Aan de andere kant zegt dat niet zo heel veel, want Ziggo kan jou best een ander IP-adres geven als je jouw modem uitzet en later opnieuw aanzet. Maar goed, ALS de mail inderdaad van 217.121.190.75 is verstuurd, zegt dat alleen dat de verzender de mail via Ziggo heeft verstuurd. Het zegt niet dat JIJ de verzender bent. Het is ook mogelijk dat iemand anders jou onterecht zwart probeert te maken. Als voorbeeld: ik kan op GV aan iedereen vertellen dat iemand met het IP-adres 94.215.29.254 mij allemaal idiote mailtjes stuurt. Zo doe ik net alsof jij dat bent. Ik kan zelf de mail headers van de mail die ik verstuur niet veranderen (wel een beetje: zoals ik al schreef kan ik het afzender-adres vervalsen als ik dat wil). Maar ik kan wel de mail headers veranderen van de mails die ik ONTVANG. Ik kan dus, als ik kwaad wil, een slecht mailtje naar mezelf sturen. Nadat ik het mailtje heb ontvangen, verander ik daarin de afzender in hondadax@ziggo.nl en verander ik het IP-adres van de afzender in 94.215.29.254. Nu kan ik dat mailtje als "bewijs" gebruiken dat jij slechte dingen naar mij stuurt. Dit zijn natuurlijk maar voorbeelden. Wat ik ermee wil zeggen is dat het heel eenvoudig is om mails te vervalsen. Een mail, en zelfs een mail header, kan dus nooit een bewijs zijn dat iemand iets heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedemorgen
ik snap er niets meer van, maar ik begrijp dat het Eenvoudig is mail te vervalsen!? Is er ook een instantie officieel die zo iets kan beschrijven of waar ik mee contact kan opnemen? Of mijn gegevens kan controleren??
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat zou die instantie moeten doen? Welke gegevens zouden ze moeten controleren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de mail en mijn pc en ik weet niet wat noch
ik heb wel bevestiging van Apple en van Ziggo maar ik wil het ook begrijpen hoe het gebeurd is
Cryofiel
11 jaar geleden
Hoe het gebeurd is, kan niemand achterhalen zonder gerechtelijk bevel. Elk familielid dat ooit een mail van jou heeft ontvangen kent jouw emailadres en jouw IP-adres, en kan dus mails vervalsen. Zo iemand kan zelf een mailtje maken en dat mailtje zo vervalsen dat het net lijkt of jij dat mailtje hebt verstuurd. Het onderzoeken van jouw PC heeft geen zin, daarmee kom je er niet achter wie een bericht heeft vervalst. Het enige dat mogelijk is, is dat jouw provider aangeeft of er op het bewuste moment wel of geen mail vanaf jouw aansluiting is verzonden. Jouw provider is verplicht al jouw gegevens een aantal maanden te bewaren, en uit die gegevens is dit te achterhalen. Dat is echter een tijdrovende klus, dus het kost jouw provider veel geld om dit te doen. Daarom doen ze dat alleen maar nadat ze een gerechtelijk bevel hebben gekregen in het kader van een politieonderzoek.

Antwoorden (2)

Dat kan. Mogelijk heb je een virus of andere narigheid op je computer. Het is dus aan te raden om die een goed op te schonen!
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat heb ik al en met provider en apple contact gehad (die mij een beetje uitlachen en het een ordinaire familie ruzie noemen) maar ik wil graag weten Hoe dat kan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens Apple is virus niet mogelijk op een macbook
maar als je iets weet wat ik kan doen Heeeel graag
bamibal
11 jaar geleden
Misschien huisgenoten die met een andere computer op hetzelfde netwerk zitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn weten bestaan er wel virussen en andere nare programma;s op macbooks. Tevens maakt het niet tot bijna niks uit als iemand je ipadres heeft. Een ipadres kan je goed vergelijken met een huisadres. Wat bedoel je met mail header?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Malware op macbook zijn er niet veel. Maar er zijn er wel paar. Scan met je virussenscanner, controleer je firewall. En update Macbook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja header zit in mail maar veel meer weet ik er ook niet van.
nee geen andere computer of huisgenoot
maar wij hebben wel vastgesteld dat er ook steeds problemen met inloggen waren en dat wij weer geen signaal hadden of weer wel dus uiteindelijk heeft provider router gewisseld
Nee, dat kan niet.
Ip Adres is niets anders dan een toegewezen adres ( al of niet tijdelijk )
Jou eigen Ip adres zit verborgen achter een router welke ook weer een eigen ip adres heeft.
Een dergelijk adres geeft alleen maar aan dat deze vanaf jou computer of vanuit jou netwerk is verzonden.
Headers worden altijd meegezonden, dat is namelijk te maken met de opmaak e.d.

Vreemder is dat er buiten jou toedoen een mail is verstuurd.
Als je daar zelf geen hand in hebt gehad en verder ook niemand aan jouw machine heeft gezeten dan zou je idd wel eens last kunnen hebben van malware.

Een antivirusprogramma is meestal niet afdoende voor dergelijk onheil.
Beter is om daarvoor een apart programma voor te gebruiken, bijvoorbeeld Malwarebytes, te vinden op;
http://www.malwarebytes.org/

Ga je echt voor een goede schrob beurt dan wordt er veelal hitman pro aangeraden.
http://www.downloaden.nl/onderhoud-veiligheid/hitman-pro/
Je bent nadien wel al jou cookies kwijt waarin dus ook je wachtwoorden e.d. voor diverse sites staan opgeslagen.

Ga je hiermee wel aan de slag dan zou ik een backup maken vanuit jouw browser voor je cookies en favorieten.
Gaat het dan toch mis dan kun je in ieder geval hierop terug grijpen.
Maak tevens ook een nieuw herstelpunt aan.
Werkt jouw systeem na een dergelijke schrob beurt verder naar behoren, dan verwijder al jou herstelpunten en maak gelijk een nieuwe aan.
Wat hebben herstelpunten er nu mee te maken?
Simpel, als je systeem schoon is en na een paar dagen gaat het stiekem mis en je moet gebruik maken van de hersteloptie, dan zet je de infectie ook weer terug, en daar was het nu net om te doen.