Waar moet je op letten, als je (veilig) wil internet-daten?

Ik heb me ingeschreven in een datingsite.
Waar moet ik op letten, als ik een date in "real life" wil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En kinderen? Heb jij die of wat als hij ze al heeft?

Het beste antwoord

Heel belangrijk: Eerst diegene googelen, kijken of hij iets onder zijn eigen naam doet op facebook/linkedin etc.

Dan weet je ook sneller of hij de waarheid over andere dingen vertelt. Dan privé mailen met een onherkenbaar mailadres. Bij gmail maak je zo iets aan als datingjohanna@gmail.com.
Dan inderdaad niet bij hem thuis en ook niet bij jou thuis, maar ergens waar jij bepaald hebt, een openbare plaats als een café. Zorgen dat een ander weet waar je bent en daar een code mee afspreken, via sms. Hoe goed het ook klikt niet meteen je huisadres geven en zeker niet de eerste date met iemand meegaan.

Dit allemaal om de psychopaten, verkrachters en getrouwde mannen te filteren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je advies.. helaas zijn niet alle mannen te vertrouwen. . Goed idee, apart e-mail adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen mannen, vrouwen net zo goed.

Andere antwoorden (9)

Een veel oudere man, een date in zijn huis zijn wel de voornaamste verdachte tekenen.
Zorg dat bij een eerste date iemand in de buurt blijft, die je vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik val wel op oudere mannen.. ;-P maar goeie tip.. veiligheid inbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf een oudere man maar date niet met jonge meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, ik zie net dat je 38 bent, ik dacht een jong meisje. En die kan zeker wat bescherming gebruiken.
Maar jij ook voorzichtig zijn. Niet alle mannen hebben goede bedoelingen.
Doe je eerste date niet thuis maar in een restaurant of iets dergelijks.
Geef aan een goede vriend/vriendin dat je daar gaat daten.
Geef aan deze vriend/vriendin aan dat je een sms gaat sturen dat alles goed gaat of minder goed gaat. Eventueel met een code, zodat je date dat niet door heeft wat je hebt gezegd.
Geef ook aan via een sms waar je bent, en of je al dan niet gered wilt worden.
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag om foto's, liefst zoveel mogelijk, neem geen genoegen met 1 foto, die kan altijd van internet geplukt zijn. Hou het de eerste weken even alleen via de pc of telefoon alvorens je met diegene afspreekt. Leer hem/haar eerst zo kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo veel mogelijk checken dus.. geen foto willen geven is dan sowieso verdacht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Iemand die foto's plukt van internet zal er vaak van die persoon geen 2e kunnen gebruiken. Neem een genoegen mee als die persoon zegt er niet meer te hebben.
ronron1212
12 jaar geleden
goed antwoord+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen is het vandaag de dag via social media redelijk gemakkelijk om genoeg foto's te vinden van iemand als wie jij je voordoet
ronron1212
12 jaar geleden
O ja nou echt niet iedereen zet foto's op social media
Sowieso daten er meer mannen dan vrouwen, dus je kunt kiezen :-) Mannen zijn echter vaker al in een relatie of al getrouwd en dus op zoek naar een snelle wip. Vraag door over werk, algemene interessen en vrije tijds besteding om een goed beeld te krijgen. Spreek af op een neutrale locatie, en voor max 1 uur. Als het leuk is, kun je altijd langer plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorvragen dus... want ik ben niet op zoek naar n snelle wip! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zijn vrouwen niet onschuldiger dan mannen hoor....vergis je er niet in. Vrouwen zijn echt niet in de minderheid, althans, het scheelt niet echt veel.
Het is lullig dat het moet maar denk altijd eerst aan je eigen veiligheid, onthoud dat 40% van de mannen op datingsites gewoon getrouwd zijn.
Spreek dus inderdaad af op een drukke plek, laat iemand weten waar je bent en wat je aan het doen bent.
Kijk ook eens op onderstaande site voor meer tips en adviezen.
Het kan gelukkig ook héééél erg goed uitpakken (eigen ervaring :o)) dus veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, getrouwd en dan liegen.. tja, ik ben zelf (te) eerlijk en (te) vriendelijk en ga er vanuit dat anderen dat ook zijn..
Goede tips in je link :-)
Een keertje webcammen kan geen kwaad als je zeker wilt weten dat hij is wie hij zegt te zijn. Maar wel je kleren aan houden, en hij zet zijn cam het eerst aan.
(geen cam, cam doet het niet, driver cd kwijt betekent afhaken!)

Daarna een of meer dates in het openbaar. Cafe, restaurant, eventueel bioscoop of liever theater/concert.

Dan een keer een date thuis, maar liefst met (andere) vrienden erbij.

Als hij op een snelle wip uit is, is hij al lang afgehaakt, als hij serieus is, kan het dan goedkomen.

heb je al een afspraak komend weekend? Mijn telefoonnummer is 06 2468 .... (geintje...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geintje nattuuuuurrlijkkk ;)
Vind ik wel een hele goede vraag!
Kijk naar e-mailadressen, zoek naar "de echte naam" op g00gle, een leuke bron is bijvoorbeeld bijgevoegd in onderstaande bronvermelding waar je zowat alles kan vinden betreffende een persoon, ik ben (nu niet meer) mijn meissie via internet tegen gekomen en zijn vanaf 2002 ineens in 1 klap verloofd geweest tot 2008. Véél dating sites zijn nep, maar de bekende zoals lexa etc. zijn echt wel betrouwbaar. Het ligt er ook aan wat voor "date" je wilt, is het voor een echte relatie of ben je gewoon nieuwsgierig? Ook op een "veilige" site zitten figuren waar je misschien niet op zit te wachten en er "ooh zo leuk" lijken. Spreek altijd een neutrale plek af en check inderdaad of Truus tuinboon wel bestaat of Harry in de warrie. Als je per bericht geld moet sturen, neem van mij maar aan dat dezelfde persoon op een heel andere site hetzelfde mailtje stuurt naar je. Als ICT-er durf ik dit te zeggen, mijn collega's krijgen precies hetzelfde dating aanbod via een compleet andere pagina en "je bent precies wat ik zoek, tussen al die anderen denk ik mijn geluk nu gevonden te hebben in jou" onzin? Toevallig dat mijn collega 200 km. verderop ook precies datzelfde bericht ontvangt incl. foto's etc. De aardige persoon in kwestie staat zelfs op m.plaats, flirt zoeken, en nog een andere site. In 2002 (lach niet) op vrjidag de 13e heb ik mijn des tijdse vlam ontmoet via c u 2. En dat is 7 jaar goed gegaan, zorg voor veilig daten via internet in ieder geval dat je iets "aantoonbaars" hebt van die persoon en maak desnoods een "ander e-mailadres" aan. Mocht je vlinders krijgen, "neem een prepaid gsm voor een paar centen". Als hij/zij jou de moeite waard vindt, betalen ze er maar voor om je te zien. Persoonlijk is het bij mij al heel vaak goed gegaan en heb er 7 gigantisch leuke relaties aan over gehouden waarvan 1 verloving, 3 onwijs leuke gasten om mee te stappen en 4 hele goede vriendinnen. Nog zonder datingsites ook. Have fun!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de persoon waarmee je chat wel diegene is die hij zegt. Dit kan door te cammen, facebook...

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb het niet alleen over uiterlijk, maar ook over innerlijk, job, sociaal-culturele achtergrond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe diegene praat.
Vraag om veel, erg veel. Ping, Whats App, foto's, hobby's, waar ze/hij lid van is.

Ik had ooit een half jaar mezelf voor de gek gehouden door verliefd te raken op iemand van de datingsite Badoo. Ze had alle schijn tegen dat zij het niet was, maar ze was zo lief en mooi (op die foto's) dat ik het maar niet wou geloven.

Bij vragen waar ze uitging enzo ging het erg moeilijk. Eenmaal haar ping gevraagd (en ik heb niet eens een BB) had ik die gelijk op Google opgezocht en ik kwam op een Twitter en Hyves van een (iets jongere meisje, ben zelf 18, dan ik en ze deed zich voor als 21).

Langzaam voor langzaam had ik zoveel gevraagd, dat ik met al die bewijzen op msn kwam en ze had alles toegegeven.

Mijn hart was gebroken, nog steeds na al die maanden. En ja eigenlijk kan je haar ook gek noemen. Niet iedereen is wie die is, in het echt zijn ze anders en zoeken ze met iemands anders foto aandacht op internet.

Laat je dus niet voor de gek houden, ik gun niemand wat ik had meegemaakt en er bestaat erger: verkrachters, oplichters, psychopaten etc.

Als je het niet vertrouwt, STOP!

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens nog een tip: Spreek af na een maand en daarna zo snel mogelijk en op een neutrale lokatie. In het echt heb je toch meer zekerheid.