labtop batterij snel leeg?

ik doe niet veel met mijn labtop en als ik hem gebrik dan doe ik altijd meteen de snoer erin want als de labtop helmal vol is wanneer ik hem heb opgeladen en ik haal hem 2 minuten eruit er gebruik hem is hij al leeg? dat is toch niet normaal. ik nheb een hp labtop. heeft iemand raadt hoe ik mijn batterij van mijn labtop weer fatsoenlijk te laten werken? gr nick

Toegevoegd na 51 seconden:
ik heb hem nu er even uit en ik doe er niks mee en dan staat er bij mijn batterijtje 80 % 11 min??
OMG

Toegevoegd na 1 minuut:
en mijn helderheid staat laagst en alle programma's staan af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe lang heb je je laptop al?

Het beste antwoord

Is normaal omdat de batterij nooit geleerd heeft om stroom vast te houden.

Dit klinkt raar maar alle batterijen hebben een soort geheugen. Net zoals een gsm is het aangeraden om pas de stekker erin te steken als de batterij bijna leeg is.

Het is echt verstandig om batterijen hun ding te laten doen en ze te laten werken tot ze leeg of bijna leeg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ik zal hem helemaal eerst leeg laten lepen dan oplaen dan eruit trekken en met hem werken totdat hij leeg is daarna weer opladen en weer zonder stroom werken. bedankt gr nick

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je accu kapot is. Deze zul je moeten vervangen, want repareren is over het algemeen geen optie. Vaak kan je via het bedrijf van het merk waar je laptop van is wel een nieuwe accu bestellen, of anders bij een computerwinkel.