Is een ip-adres te achterhalen?

Ik krijg steeds een melding via Facebook dat er iemand met mijn profiel wilt inloggen.. Wat niet is gelukt.. Ik heb een ip-adres, kan ik ergens op een site, via het ip-adres zien wie of waar dat gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Nee, je aan een ip adres niet zien wie het is. Tenminste, niet precies, tenzij je al weet wie het is, kun je hem er aan herkennen. Je kunt aan een ip wel zien waar ongeveer. Bekijk de bron.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mits ze niet achter een proxy zitten, dan krijg je dus weer valse info..

Snelle uitleg proxy: ze zitten op locatie A, facebook op locatie B. In plaats van direct verbinding te maken, maken ze contact met locatie C en zo vanuit C met B
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iemand verdenkt, en het is een bekende, dan zou je via een mailtje van die bekende het ip adres kunnen vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen doet dit er allemaal niet toe, want alleen op de servers van facebook zijn de IP's bekend van de gebruikers van de site. Deze worden natuurlijk nooit geopenbaard aan derden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb laatst ook gehoord dat je dat zelf kan zijn. Ik zal het even beter uitleggen. Ik kreeg een melding dat het een ip adres is uit Utrecht, en heb toen ff gegoogled. Iemand had ergens in een forum geschreven van, " Ik wilde mijn eigen ip adres zoeken, en kreeg een soort signaal dat het vanuit een heel ander stad kwam dan dat ik zelf woon ".. Kan het zijn dat ik dat dan was, want ik had die avond geprobeerd om in te loggen via het PlayStation 3, voor het eerst.. Wat niet lukte.. maar wel raar dat er " Utrecht " stond.. Woon zelf in Rotterdam..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve; vraagsteller zegt dat hij een ip adres heeft. Als het een bekende is, en hij heeft via een mail een ip adres verkregen, dan kan hij dit vergelijken. En een mail hoef je niet altijd facebook te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@henneke. ik snap 'm! bedaaaankt
Nee, je kan niet op een site zien welk ip bij wie hoort. Nou zijn er 3 opties voor jou:
1: je laat het gewoon zo.
2: je vraagt of ik aardig wil zijn en ik hack die persoon of hackt hem zelf
3: hij is proxy* en je kan er niks aan doen.
even een (betere) uitleg van proxy: mensen die geen proxy zijn, gaan vanaf A (hun pc) naar B (iets dat met internet te maken heeft, bijvoorbeeld hotmail of skype). Mensen die wel proxy zijn gaan van A (pc), via B C D (servers, waar dan ook op de wereld), naar E (iets met internet). Stel je IP is van A naar B 9.158.357.46.1. Dan is hij vanaf B naar C heel anders, en vanaf C naar D weer anders. E leest dan een fout IP: dat ip als al meerdere malen veranderd!

Je kan er wel achter komen wie degene met dat IP is, maar alleen door in zijn pc te hacken en dan in zijn bestanden te kijken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je "die persoon" nu "hacken" als je niet weet wie het is... Stoere praatjes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eeerhm je kan heeeeel veel ermee doen hoor. bijvoorbeeld: een DoS attack. Voor mensen die het niet weten wat dat is en hoedat gaat: je download een een bestand dat geinfecteerd is, dat bestand gaat installeren. als dat gebeurd is, en op meerdere computers, kan je een aanval doen dat het internet van het 'victim' stuk maakt, waardoor hij een zogenaamde 'Ping of Death' krijgt. Als je dat vaak genoeg doet dan ka je hem flink irriteren :P het enige probleem is dat vrij weinig mensen een static IP hebben. Dat zou betekenen dat elke 1-2 uur hun IP veranderd... nou ja, het zijn GEEN stoere praatjes in elk geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knul je begrijpt het niet. Het gaat erom dat jij geen DDos kan doen of wat dan ook, want je weet het IP niet. Dat is nou net de vraag. Je kan niet achter het IP van een facebook gebruiker komen. (tenzij je zelf een facebook app maakt, dan wel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik krijg steeds een melding via Facebook dat er iemand met mijn profiel wilt inloggen.. Wat niet is gelukt.. Ik heb een ip-adres, kan ik ergens op een site, via het ip-adres zien wie of waar dat gebeurt?" heeft u/jij wel de vraag gelezen??? er staat: IK HEB EEN IP-ADRESS. Als hij het echte IP adress heeft, DAN kan je een DoS aanval doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja dat klopt. Hoe komt ie dan aan dat IP adres?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat raar dan dat de vraag is: is een ip adres te achterhalen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij bedoeld daar mee te zeggen: is iemands identiteit (naam, adres, etc) te achterhalen als je zijn ip hebt met bijvoorbeeld een site als: ipachterhalen.nl (gewoon een voorbeeld :P). het antwoord daarop is NEE, MAAR als je zijn pc of netwerk binnendringt kan je wel zijn persoonlijke bestanden zoals mail en zo zien, waar waarschijnlijk WEL een naam in is te zien.
@j0ve bent u hacker ofzo?? xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, ik heb een ip adres.. Ik wilde inloggen, en kreeg toen een melding van, u Facebook account is tijdelijk geblokkeerd, omdat er iemand uit Utrecht met de volgende ip adres heeft geprobeerd in te loggen op u account.. Er stond niet " iemand" maar het was ongeveer zo'n zin.. Ik heb zelf toen hetzelfde avond, voordat ik probeerde in te loggen, geprobeerd in te loggen via het PlayStation 3, maar het lukte me niet. En daarna kreeg ik dus dit melding, toen ik via me telefoon wilde inloggen.. Er stond wel Utrecht, kan ik dat dan niet zijn, want zoals ik het hierboven ook heb vermeld, heb ik zelf een laar keer op ps3 geprobeerd, maar ik woon in Rotterdam.. Ps, stel dat ik je heel lief vraag of je dat voor me zou willen doen :p, wat later toch blijkt dat het mijn ip adres is haha, wat eigenlijk toch wel raar zou zijn, omdat er Utrecht stond..
Zolang jij zeker weet dat een ander jouw wachtwoord niet kan weten, is er niets aan de hand. Zorg er daarom wel voor dat je je wachtwoord regelmatig veranderd, en via een versleutelde verbinding werkt als je via WiFi verbonden bent.
Helaas is het niet mogelijk om er zelf informatie te achterhalen van de "hacker" omdat deze informatie alleen bekend is op de servers van facebook zelf. Wat je zou kunnen proberen is hulp inroepen van de beheerders van facebook, maar gezien de honderden miljoenen gebruikers denk ik niet dat je snel antwoord al krijgen.

Maar kortom: er is in principe niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dus ik hoef me niet druk over te maken? Goed.. Ik moest ook gelijk mijn ww veranderen.. Maarja, ik ga ook van de week mijn account verwijderen van Facebook, dan ben ik hier ook al vanaf.. Dankje voor de opluchting..