Als ik mijn Macbook even niet gebruik, schakel ik telkens Airport uit.Mijn vraag is of dat op een of andere manier schadelijk zijn kan?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik doe dit omdat ik niet gehackt wil worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doe je dat? Ik heb ook een MacBook en Airport staat gewoon de hele dag aan, ook als ik hem niet gebruik. Geen idee waarom je dat zou doen.

Antwoorden (3)

Nee, niet schadelijk. Zelfs bevordelijk voor de veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet schadelijk maar wel onnodig. Het is hetzelfde als jij bij bekabeld internet steeds het kabeltje uit je pc haalt. Bang zijn dat iemand in je pc komt is echt niet nodig. De Macbook is standaard al goed beveiligd. En als je je draadloos internet ook goed hebt beveiligd dan is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schadelijk niet, maar echt helemaal niet nodig. Ik werk zelf in een Apple winkel, we bestaan al meer dan 4 jaar en hebben nog nooit een computer teruggehad met een virus er op. Voor Apple bestaan (bijna) geen virussen, en als ze wel bestaan kunnen ze zich niet ongevraagd op je computer installeren. Je hoeft je AirPort dus niet telkens uit te zetten, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat er inderdaad ook omdat men niet in mijn laptop komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat kan dus ook niet :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoop ik, Het punt is dat ik in een buurt woon met 3 scholen vlakbij (2000 leerlingen) waar flink wat gecomputerd wordt. Ik heb geen zin de dupe te worden van een of ander 'smartass', dat snap je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou geloof mij, van al die leerlingen gaat er niet één jouw computer in kunnen. je kunt gewoon al je mailtjes openen en zelf heb ik ook al een hele berg gedownload, aan van alles en nog wat. nog nooit ook maar iets van een virusje gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
potdomme, ik heb het over hacken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat gaat ze niet lukken. 1. Omdat je een Apple hebt en 2 je zit niet in hetzelfde netwerk als die scholen. Wordt dus wel héél lastig om dat voor elkaar te krijgen. En ik zou ook niet weten waarom ze perse u moeten pakken. Of bent u toevallig een bekende nederlander ofzo. Haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dan zou u raar opkijken als dat toevallig zo is, haha.Ergens heb ik een vaag gevoel dat het 'werken in een Apple winkel' niet helemaal hetzelfde is als heel veel weten van wat er in de hackerswereld gaande is. Geeft niet hoor.
Hier in de stad staan ook een paar meisjes in de Apple-winkel die ik een keer iets gevraagd heb...... haha, dat was lachuh!