Hoe zet je de dubbele enter optie in word uit?

Zodat je maar een enkele regel naar beneden gaat ipv 2 regels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
18.3K

Het beste antwoord

Een SHIF+ENTER is een break en een ENTER is een nieuwe paragraaf. Door in de stijl in te stellen hoeveel punten een nieuwe paragraaf is regel je dit het handigst. Er worden namelijk niet twee regels ingevoegd, alleen de afstand is groter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een hele discussie met verschillende oplossingen vind je in de bron.

Toegevoegd na 5 minuten:
In verschillende Office versies werkt het verschillend. Je kunt de stijl standaard aanpassen door (in Office 2007) rechts te klikken op de knop Standaard in het stijlvak en te kiezen voor Wijzigen.

Vervolgens klik je op het uitklaplijstje en kies je de alineaopmaak. In bijgaande afbeelding zie je dat die standaard op 12 punten staat. Als je die op 0 zet dan is een ENTER en een SHIF ENTER qua afstand gelijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
In Word 2003 heb je geen lint (ribbon) met daarop de knoppen voor de opmaak, maar heb je wel aan de rechterkant een menu Opmaak. Dat werk ongeveer net zo.

Toegevoegd na 10 minuten:
Alternatief is om de alinea te selecteren en rechts te klikken. Je kiest dan "Alinea" en krijgt dan hetzelfde scherm als de onderste afbeelding. Je moet dit dan steeds doen voor elke alinea, dus het is handiger om dit in de stijl te regelen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je de stijl eenmaal goed hebt ingesteld kan je de stijlen opslaan als standaard. Voor elk document dat je maakt staat het dan goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel simpel is gewoon doortypen en geen enter gebruiken, normaal gesproken staat wordt zo afgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechter muisknop, ga naar "format cells" kies "paragraph" en selecteer "single line"
sorry, heb engelse Word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je dit zeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer van de min, ik weet niet of dit antwoord klopt. Ik ben benieuwd in welke Word versie. Als ik rechtsklik op een paragraaf zie ik meteen "paragraph" en single line zie ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want een dubbele enter is 2x single line, dus als je daar vanaf wilt, selecteer je single line en hij entert 1x (sorry, weet niet hoe het heet, maar als je paragraaf aanklikt staat het ong. rechts midden-onderaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je rechtsklikt in het document zelf, niet perse op een paragraaf, Word 2003 (maar voor zover ik weet en werk met Word is dit dezelfde gebleven)
Wat voor "gevolgen" heeft een min? ben best nieuw hier
Ik klik dan altijd in word 2007: start>knopje voor regelafstand>afstand na alinea verwijderen. En als ik dan enter druk dan gaat hij gewoon op de volgende regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord is dus eigenlijk al gezegt, ik weet zelf ook niet hoe je het uitmoeten zetten. Dus ik druk shift en enter!