Outlook verzenden lukt niet met vaste verbinding wel met Wifi?

Dus met een vaste ethernet kabel verbonden werkt alles op internet prima op mijn laptop. Behalve het verzenden van mail. Met Wifi verboden op de zaak of ergens anders gaat het prima.
Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (3)

Het ziet er zo naar uit dat je internet provider van de vaste kabel uitgaand mailverkeer (poort 25) blokeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is daar wat aan te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er wat aan te doen is hangt af van de server die je probeert te benaderen. Je kan een VPN verbinding met je bedrijf opzetten. Je SMTP verbinding binnen deze tunnel wordt niet tegengehouden. Je kan als je webmail hebt, outlook configureren om webmail te gebruiken voor verzenden. Hierdoor gebruik je een ander poort en omzeil je deze beperking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hang ook van de provider af.Ik weet niet bij wie je zit? Soms zijn er inderdaad andere poortnummer. Ook moet soms de SSL beveiliging van de SMTP aangezet worden.
Uit je verhaal maak ik op dat je op verschillende locaties zit als je met wifi of vaste kabel verbonden bent. In dat geval heb je waarschijnlijk te maken met verschillende providers.

Je kunt wel meestal je mail ophalen, maar niet verzenden. Dat komt omdat de provider alleen mail verstuurt vanuit zijn eigen mailserver.

Als je ergens met een ethernetkabel verbonden bent moet je nagaan wat de provider is die de internetverbinding regelt. Je moet dan de uitgaande mailserver van die provider instellen op die locatie. Stel dat je thuis Het net Als provider hebt dan staan thuis alle instellingen goed voor Het net. Ben je ergens en wordt daar gebruik gemaakt van bijvoorbeeld Tele2 dan werkt de inkomende mail wel (dat is namelijk je eigen account), maar Tele2 weiger dat de mail te versturen via de Het Net instelling. De truc is dan om alleen de instellingen voor de uitgaande mail te wijzigen.

Als je dat vaak moet wijzigen is het handiger om per locatie een profiel in te stellen (configuratiescherm - Email). Als ik Outlook start krijg ik eerst een lijstje met profielen en ik kies dan het juiste profiel voor die locatie. Dat werkt in de praktijk erg prettig.

Op sommige locaties zoals in hotels wordt het uitgaande e-mail verkeer vaak helemaal geblokkeerd helaas. Je kan in die gevallen meestal alleen maar gebruik maken van webmail.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen halen gaat via pop3 dit is dus je provider, Verzenden smtp is de provider waar je bijzit op het net, dat kunnen dus twee verschillende adressen zijn. daar moet je de fout zoeken. Succes.