Hoe koppel ik mijn documenten permanent aan Microsoft word?

Heb onlangs Microsoft Office geïnstalleerd. Elke keer als ik nu een document wil openen doet ie dat in onleesbaar Wordpad. Wat moet ik doen zodat dat automatisch in Microsoft Word gebeurt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rechtermuisknop op het bestand > openen met > dan MS Word selecteren, vervolgend 'dit soort bestanden altijd met dit programma openen' oid. Vervolgens OK en in het vervolg wordt het altijd met Word geopend. Het kan ook zijn dat het een docx bestand betreft welk de oudere versie's van MS word niet kunnen openen.

Via Verkenner en dan Mapopties

Er is dan wel wat mis gegaan bij de installatie van Office, want dit hoort vanzelf te gaan. Klik met je rechtermuisknop op een doc-bestand en kies voor "openen met...". Wijs nu de weg naar Word en vink 'dit programma altijd....etc' aan. Misschien moet je dit ook doen met Excel bestanden, etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100