Wie was dit?

Een paar jaar geleden was er een man die iets had gedaan met een computer en hem daardoor super snel had gemaakt. Hij is hierna vermoord en omdat hij nooit aantekeningen maakte weet niemand hoe hij het gedaan heeft.

Ik denk dat Philips er nog wat te maken heeft.

Ik weet dat dit echt vaag is, maar ik hoop toch op resultaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je bedoeld Jan Sloot.

'In 1995 beweerde Sloot een datacompressiesysteem te hebben ontwikkeld dat het mogelijk maakte om ten minste 16 speelfilms op een chipkaart van 64 kilobyte op te slaan. Via een speciaal kastje konden de speelfilms op een beeldscherm worden vertoond. Het Sloot Digital Coding System zou geen gebruik maken van het binaire stelsel, maar van een zelfontworpen digitaal alfabet.'

'Op 11 juli 1999 overleed Sloot, die hartpatiënt was, na een hartaanval. Het geheim van zijn 'uitvinding' nam hij mee in zijn graf. Het demonstratiekastje was onvindbaar, en ook de broncode van de uitvinding is nooit teruggevonden. De gehele inhoud van zijn werkkamer is weggegeven aan de aandeelhouders. Complottheoretici beweren dat Sloot is vermoord door de industrie omdat hij een revolutie zou ontketenen met zijn nieuwe techniek.'

De theorie dat Sloot vermoord zou zijn behoort tot het rijk der complottheorien.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ging om Roel Pieper en een maat van hem. Die maat had een geheugenmodule uitgevonden, die onkend goed en snel comprimeerde. Pieper - toen nog directeur bij Philips - is de wereld met die man rondgegaan om de uitvind te laten zien, maar voor het iets werd, was de maat vermoord en de uitvinding weg. Op de TV werd Pieper gekoppeld aan het hele gebeuren.