Is de aanname van de directie dat door tweemaal zoveel mensen in te zetten de realisatietijd kan worden gehalveerd, correct?

Waarom wel of waarom niet?

Het gaat over de ontwikkeling van een nieuw informatiesysteem. Dus door meer mensen hierop te zetten, zou het 2 keer zo snel klaar moeten kunnen zijn.

===
Dit is een vraag bij mijn studie. Ik weet dat het antwoord niet correct is, maar ik zoek nog een goede onderbouwing.

In de stof kan ik niks vinden. Weten jullie een linkje of onderbouwing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Kun je in een maand een baby krijgen door 9 vrouwen tegelijkertijd zwanger te laten worden? Bepaalde processen hebben een vaste doorlooptijd nodig. En dat kan je niet versnellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vergelijking +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk gevonden! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi voorbeeld. +

Andere antwoorden (3)

Als bij het dubbele aantal personeelsleden ook het dubbele aantal voorzieningen is getroffen zou het correct kunnen zijn. Als dat niet zo is, dan stagneert de boel. (wachten op elkaar om de pc te gebruiken
wachten op elkaar om toilet of kantine te gebruiken
wachten op de telefoon (hoewel met gsm zal dat wel meevallen,
13 jaar geleden
Ook activiteiten als duurtesten of houdbaarheidsonderzoek duren gewoon een vast aantal dagen/weken. Transport naar andere locaties gaat ook niet sneller als je 2 vrachtwagens inzet.
Oftewel, er zijn altijd activiteiten die een vaste tijd duren en die niet door meer mensen in te zetten verkort kunnen worden.
13 jaar geleden
Normaliter wel. Helaas gaat dat niet op bij ICT-projecten. Daar neemt de realisatietijd evenredig toe met het aantal mensen dat er aan werkt.
escape